۲۴ مربی برای نشستن روی نیمکت پیکان کاندیدا بودند!

 حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل سپاهان اظهار داشت: این دومین بازی دور برگشت ما محسوب می‌شود که برابر صدرنشین جدول است و قطعاً دشوار خواهد بود. این تیم به نسبت چند سال اخیر بهتر شده است، اما امیدوارم برخلاف بازی هفته گذشته نتیجه قابل قبولی برگزار کنیم.

وی افزود: ما در خانه از سپاهان میزبانی خواهیم کرد، اما خیلی شرایط میزبانی نداریم. لازمه اول میزبانی داشتن هوادار است که ما خیلی هوادار نداریم. جدا از این موضوع نیز مشکلاتی داشته‌ایم که از نظر من طبیعی است، اما اجازه نمی‌دهد آن چیزی که ایده‌آل ما بوده پیش برود. حرف برای گفتن زیاد است، اما هر چیزی را نمی‌توان گفت، چون ممکن است از صحبت‌هایم برداشت بدی شود.

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که نمی‌شود برخی حرف‌ها را پنهان کرد. پیکان در هفت دیدار اخیرش که یک دیدار آن شامل هفته گذشته بود، نتیجه نگرفته است. پیکان نواقصی دارد که باید در جایش به آن پرداخت. باید عزم‌مان را جزم کنیم تا نواقص برطرف شود.

فرکی ادامه داد: مسئله اول بحث بازیکن و انتخاب آنهاست. اینکه تیمی بسته شود که در همه پست‌ها بی‌نقص باشیم، اما ما این شرایط را نداریم و به قول معروف جنس‌مان جور نیست تا بتوانیم ایده‌های خود را انتقال بدهیم. کاشت ما برخلاف برداشت است و امیدوارم شرایط‌مان بهتر شود، هرچند که نیاز به زمان داریم. امسال سومین فصل حضور مجدد پیکان در لیگ برتر است و این تیم نزدیک به 10-15 بازیکن از دست داده و بازیکنان جایگزین نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. اینها را نگفتم تا دنبال توجیه باشم، اما واقعیت همین است. همان‌طور که گفتم نمی‌توان همه حرف‌ها را زد، اما اینها بخشی از مشکلات پیکان است و امیدوارم شرایط بهتر شود. این تیم با دو پیروزی متوالی می‌تواند شرایط متفاوتی پیدا کند.

وی با بیان اینکه مدیریت باشگاه به همه مسائل اشراف دارد، عنوان کرد: من با توجه به شناختی که از باشگاه و هیئت مدیره داشتم پذیرفتم که هدایت پیکان را برعهده بگیرم. از خود من انتظار این است که کار را خوب پیش ببرم. تلاشم را می‌کنم که این شرایط به وجود بیاید، اما باید بپذیریم فوتبال کار یک شبه نیست.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در واکنش به این سؤال که چرا مدیران باشگاه زودتر او را انتخاب نکردند تا بتواند ایده‌هایش را به خوبی در این تیم پیاده کند، گفت: اگر زمان مدنظر شماست باید بگویم که این بحث وجود دارد. این بحث‌مان نیست که بگوییم مجید جلالی با چه عملکردی از پیکان رفته است. او پیش از این در پیکان نتایج خوبی گرفته است و کار به جایی پیش رفت که نتوانست در نیم‌فصل دوم در این تیم بماند. باشگاه پیکان قانونمند است و در جریان بودم که 24 مربی برای نشستن روی نیمکت پیکان کاندیدا بودند. این مسئله خودش حوصله می‌خواست که مربی انتخاب شود. مدیران باشگاه پس از جمع‌بندی به انتخاب جواد نکونام رسیدند، اما این اتفاق نیفتاد و زمان از دست رفت.

فرکی ادامه داد: ما تنها یک ماه مفید داشتیم و اگر این یک ماه تبدیل به دو ماه می‌شد شرایط فرق می‌کرد. عیار پیکان در اولین بازی دور برگشت مشخص شد و فهمیدیم این تیم خیلی کار دارد. بازی دوستانه عیار یک تیم را مشخص نمی‌کند و بازی با استقلال متوجه شدیم که بازیکنانی داریم که همه شرایط یکسان و یک شکلی دارند لازمه رقابت در پیکان خیلی کم است و باید شرایطی را فراهم کنیم که این رقابت به وجود بیاید. ما بازیکنان 60-70 درصدی داریم و همه در یک رنج کار می‌کنند.

وی در پایان گفت: برای اینکه تیم را بشناسم شاید در دیدار بعدی تغییراتی به وجود بیاورم، چون هنوز در فاز شناخت از تیم هستم، هرچند که اکنون زمان مناسبی نیست. دنبال این تفکر هستیم که از تیم شناخت پیدا کنیم که این شناخت همراه با نتیجه باشد، اما کارمان ساده نیست و نیاز به زمان داریم. امیدواریم پیکان به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند، چون این تیم هیچ چیزی کم ندارد.