به گزارش افکار نیوز به نقل از فوتبال دات کام، بیژن نوباوه نماینده مشهور مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای ابعادی از پرونده تحقیق وتفحص از سازمان تربیت بدنی را افشا کرد. مهمترین حرف های او این را می خوانید:

* نزدیک به دو ماه پیش گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی در زمان محمد علی‌آبادی در کمیسیون فرهنگی تهیه شده بود و سپس به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد. در جریان این تحقیق و تفحص هیأت مذکور به اطلاعات ذی قیمتی رسید که این بخش جدا از کار تحقیق و تفحص بود و به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

* یکی از فدراسیون‌هایی که با کمیته تحقیق و تفحص همکاری نداشت، فدراسیون فوتبال بود که حتی اجازه ورود کارشناسان ما را به مجموعه خود نمی‌دادند. به طور قطع تخلفاتی در فدراسیون فوتبال وجود داشته که چنین ممانعتی را صورت داده‌اند.

* انتخابات اکثر فدراسیون‌های ورزشی مخدوش و غیرقانونی بوده است، به طوریکه افرادی که حق انتخاب شدن نداشتند، انتخاب شدند و افرادی که حق رای دادن نداشتند، رای دادند و تمامی مدارک آن وجود دارد.

* مخدوش بودن انتخابات فدراسیون‌ها، هدایت شده بودن دوپینگ ورزشکاران در بسیاری از فدراسیون‌ها، تخلفاتی که در تشکیل بانک تات صورت گرفته، عدم هزینه کردن اعتبارات به موقع و در جای خود از جمله مواردی که در ورزش روستایی وجود داشت، در این گزارش در نظرگرفته شده است.

* سرپرست یکی از فدراسیون‌های ورزشی ۱۰ تا ۱۲ مورد اتهامی دادگاهی دارد و زمانی که سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش تبدیل شد، این اتهامات پاک و شکایات پس گرفته شد، این درحالی است که وی در دوران مدیریت خود به دلیل این تخلفات از کاربرکنار شده بود.

* متاسفانه به دلیل تعطیلی مجلس، قرائت این گزارش عقب افتاد و به بعد از انتخابات مجلس، موکول شد.