پنالتی استقلال باید باز هم تکرار می‌شد

حیدر سلیمانی درباره عملکرد علیرضا فغانی در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: فغانی با تجربه بالا و دوندگی خیلی زیاد، قضاوت خوبی را در یک بازی زیبا پشت سر گذاشت و تلاش کرد در صحنه‌ها، حضوری پُررنگ داشته باشد. البته به خاطر بازی زیبای دو تیم، حضور داوران در زمین احساس نمی‌شد.

وی درباره صحنه گل اول تیم استقلال تصریح کرد: شوت پاتوسی در دقیقه هفت با دفع ناقص مظاهری همراه شد و در ریباند منشا که در وضعیت آفساید بود، توپ را رها کرد تا فرشید اسماعیلی که در آفساید نبود گل اول را به ثمر برساند. کار خوب کمک داور دوم قابل ستایش است. گل چهارم استقلال در دقیقه 54 به درستی از سوی کمک داور اول مردود اعلام شد و مهاجم استقلال در وضعیت آفساید توپ را گرفت.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره برخورد توپ به دست وریا غفوری در نیمه دوم گفت: در محوطه جریمه استقلال و در یک رفت و برگشت بازیکنان دو تیم، توپ به دست غفوری برخورد کرد، اما چون فاصله خیلی نزدیک بود، خطای هند محسوب نمی‌شد و داور به درستی ادامه بازی داد. اعلام آفساید مرتضی تبریزی در دقیقه 86 توسط کمک داور اول اشتباه بود و یک موقعیت خوب را از استقلال سلب کرد.

سلیمانی درباره پنالتی تیم استقلال خاطرنشان کرد: در دقیقه 88، خطای مدافع ذوب آهن روی محسن کریمی در محوطه جریمه ذوب آهن اعلام شد و فغانی به درستی اعلام پنالتی کرد. تکرار پنالتی اول استقلال اشتباه بود. چون بازیکنان استقلال ورود غیرمجاز نداشتند. فغانی به خاطر خطای دروازه بان ذوب آهن در جلو آمدن، باید باز هم پنالتی را تکرار می‌کرد.