اعتراض یک پرسپولیسی به بودیمیر/ منشا بهتر بود

محسن عاشوری در این باره می‌گوید: این نکته البته خیلی نگران کننده نیست به این خاطر که برانکو و دستیارانش فیلم بازی‌ها را مرور می‌کنند و حتماً متوجه این موضوع شدهاند و بی شک در تلاش هستند که از این بحران فرار کنند. تجربه ثابت کرده هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه در سطح تاپ باقی بماند و بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذارد.

دلیل افت پرسپولیس از چند زاویه قابل بررسی است. یکی شاید به سیاست‌های باشگاه برمیگردد. بعد از رفتن منشا باید بازیکنی بهتر از او به ترکیب تیم اضافه می‌شد اما بودیمیر به جمعسرخپوشان پیوست که به نظر من منشا یک سرو گردن از او بالاتر است. همان طور که اشاره کردم شاید اگر باشگاه از نظر مالی تحت فشار نبود می‌توانست بازیکن بهتری را به ترکیب اضافه کند.

خب بازیکنان داخلی که از تیم‌های دیگر به پرسپولیس آمده اند در حال تجربه فضای جدید هستند و حتماً نیاز به زمان دارند. حضور در پرسپولیس اگر چه وسوسه انگیز است اما می‌تواند بر روی این بازیکنان فشار منفی ایجاد کند چرا که بازی در تیم پرسپولیس با تیمی چون سایپا فرق دارد. در پرسپولیس تماشاگر همیشه از بازیکن انتظار بهترین بازی و برد را دارد و بازیکن اگر نتواند خوب باشد تحت فشار قرار می‌گیرد. بازیکنان جدید با درک این موضوع باید به تیم کمک کنند و البته برانکو حتماً راهکارهایی برای خروج از این وضعیت دارد. می‌خواهم به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کنم. تیم پرسپولیس در دور رفت بازی‌ها هم سخت می‌برد و این به این خاطر است که شناخت تیم‌ها از پرسپولیس زیاد شده و یک بار دیگر تکرار می‌کنم یک تیم بزرگ همیشه نمی‌تواند بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذارد و بهترین نتایج را بگیرد. باید منتظر بمانیم تا برانکو بار دیگر شرایط تیم را تغییر دهد و تا آن زمان باید تیم را همراهی کرد.

محسن عاشوری که در حال حاضر سرمربی تیم دسته دومی خوشه طلایی است و تیمش در صدر جدول گروه الف قرار دارد و در آستانه صعود به دسته اول است در خصوص اعتراضات بازیکنان و کادر فنی به داور می‌گوید: در تیم ما چند بازیکن هستند که قبلاً در لیگ برتر و لیگ یک بازی کرده اند. آنها ابتدای فصل در برخی از صحنه‌ها وقتی داور سهواً به ضرر ما سوت می‌زد به نیمکت نگاه می‌کردند و انتظار داشتند ما با حرکتی داور را متوجه اعتراض خویش کنیم. البته من بیشتر کمک خود را به کنار خط می‌فرستم. به بازیکنان گفتم این رفتار اشتباه است و من دست به چنین کاری نخواهم زد و به کمک خود هم اجازه نخواهم داد وارد این جریان شود.

بازیکن وظیفه اش در زمین فوتبال بازی کردن و پیاده کردن ایده‌های سرمربی است نه داد و بیداد بر سر داور. دیدیم که این اشتباه بزرگ چگونه در بازی با ژاپن بزرگ‌ترین ضربه را به فوتبال ملی زد. در حالی که ما می‌خواستیم بعد از چهار دهه در جام ملت‌ها قهرمان شویم. متاسفانه در فوتبال ما داد و بیداد مربیان در کنار زمین تبدیل به یک سبک شده است! خنده ام می‌گیرد وقتی می‌گویند مربی‌ای موفق است که کنار خط داشته باشد! یعنی سر داور داد و بیداد کند. مربیان حتی گاهی دستیاران خود را قربانی اعتراض به داوری می‌کنند. بدین صورت سرمربی به دستیار خود می‌گوید برو کنار خط و داد و بیداد کن و بعد از چند دقیقه‌ای این کمک است که اخراج می‌شود. اشتباه داوری وجود دارد و داور اشتباه می‌کند همان طور که من مربی اشتباه می‌کنم. من باید به بازیکنم فوتبال نوین یاد بدهم. اعتراض به داوری در فوتبال نوین جایگاهی ندارد.

محسن عاشوری که یکی از منتقدین سبک بازی تیم ملی در زمان مربیگری کارلوس کی روش بود در واکنش به این موضوع که آیا فوتبال دفاعی تیم ملی موجب شد تا دیگر تیم‌های آسیایی کارلوس کی روش را بخدمت نگیرند و در نهایت این مربی راهی کلمبیا شود، گفت: بعید می دانماین طور باشد. شاید با او مذاکره شده باشد و شاید هم نشده باشد. فوتبال کلمبیا فوتبالی نیست که سطحش پایین‌تر از تیم‌های آسیایی باشد. این تیم در فاز تهاجمی تیم خوبی است و شاید به خاطر ایراداتی که در دفاع دارد دست به جذب کارلوس کی روش زده است.