ثبت شدن پرچم استقلال در گینس

اتفاقات دیدار دو تیم استقلال و ذوب آهن و سر دادن شعارها علیه رشید مظاهری باعث شد تا با مدیر کانون هواداران استقلال که در سال های اخیر با طرح های جالبی توانسته سیمای جدیدی به ورزشگاه بدهد، گفت و گو کنیم. رامین همتی مدیر کانون هواداران استقلال در بخش ابتدایی صحبت های خود می گوید: ابتدا حرف من این است که ما با فحاشی کاملا مخالف هستیم. در دیدار با تراکتورسازی، نساجی، فولاد خوزستان و چند تیم دیگر با گل به سراغ دیگر تیم ها رفتیم تا حسن نیت خود را نشان دهیم اما حالا که سوال شما در این باره است یک سوال دارم. در شهر اصفهان 90 دقیقه به مهدی رحمتی فحاشی می شود. ما به دنبال انتقام گیری نیستیم و می خواهیم جلو گیری کنیم و توجیهی درباره این اتفاقات وجود ندارد اما چرا آن زمان هیچکس نگران فحاشی به رحمتی نبود؟
وی صحبت های خود را اینگونه ادامه داد: سعی کردیم یک آشتی ایجاد کنیم و کانون هواداران تیم های دیگر نیز یاد گرفتند و انجام دادند. البته پرسپولیسی ها همیشه با دیگران درگیر بودند. ما وقتی خودمان می خواهیم کسی در تمامی ورزشگاه ها این کار را انجام ندهد، چرا باید خودمان انجام دهیم؟
همتی در بخش بعدی صحبت های خود درباره چرایی رخ دادن این رفتارها، افزود: یک موقع می شود که تنش از زمین بازی به سکو می آید. دروازه بان یا بازیکن با یک حرکتی سکوها را تحریک می کنند. من به بعضی از سکوها گفتم که چرا شعار دادید که گفتند او حرکتی تحریک آمیز انجام داده است. شما فکر می کنید چرا فقط این اتفاق برای مظاهری رخ داد؟ یازده بازیکن در زمین حضور داشتند. یک دقیقه شعار علیه مظاهری داده شد و سریع قطع کردیم زیرا زن و بچه ما پای تلویزیون هستند و این اتفاقات زشت است و ما به همین دلیل سریع متوقف کردیم.
مدیر کانون هواداران استقلال در ادامه تصریح کرد: سال گذشته میلاد فخرالدینی ابتدا تیام را در اصفهان زد و سپس تیام میلاد را در تهران زد و تنش شد. نقش بازیکن‌ها در این تنش بسیار مهم است. باز هم می گویم ما با این اتفاقات مخالف هستیم اما این تنش ها از زمین به سکو منتقل شده است.
او در بخش بعدی با انتقاد از رفتارهای تلویزیون در عدم پوشش طرح های هوادارای استقلال، بیان کرد: گینس هفته آینده پرچم ما را ثبت می کند و این یک افتخار است اما کارگردان ها نشان نمی دهند. اگر این طرح ها پوشش داده شود، به ما انرژی می دهد. حریفان ما پرچم برعکس داشتند که تلویزیون نشان داد اما برای ما را نشان ندادند و به نظر من این کارها لج بازی است. چگونه طرح ناقص دیگران را نشان می دهد اما طرح ما را نشان نمی دهند؟ شاید آنها یک مرتبه با یک اشتباه نتوانند طرح را اجرا کنند و نباید برای آنها را نشان دهند نه اینکه طرح درست ما را نشان ندهند. این اتفاقات واقعا خنده دار است.


همتی در پایان صحبت های خود گفت: قسم جلاله می خورم که با توهین با هر شخصی مخالف هستیم. اگر لازم باشد به اصفهان می روم و در تمرین به صورت حضوری از او عذر خواهی می کنم زیرا من با توهین مخالف هستم و ما طرفدار باشگاه اصیلی هستیم که این رفتارها را نمی پسندد.