فتاحی: نقد خوب است اگر عدالت لیگ را زیر سوال نبرد!

سعید فتاحی، مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در نشست خبری امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: نقدها باعث پیشرفت ما می‌شود. ما همه نقدها را تا جایی که آسیبی به تیم‌ها و باشگاه‌ها نزند و عدالت لیگ را زیر سوال نبرد، می‌پذیریم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات تماس می‌گیرند و می‌گویند مثلاً بازی پرسپولیس را یک روز عقب بیندازید اما این یک زنجیر است که مربوط به ۲۴۰ بازی می‌شود. اگر بخواهیم بازی پرسپولیس را تغییر دهیم، باید هم حواسمان به رقیبش باشد، هم به رقیب بعدی و هم به رقیب بعدی رقیبش و این زنجیر همین‌گونه ادامه پیدا می‌کند. ما حدود ۶۰ بازی در جام حذفی داریم که لیگ برتری‌ها هم درگیر آن هستند و اگر بخواهیم بدون دلیل تغییر دهیم، برنامه تمام تیم‌ها به هم می‌ریزد.

فتاحی درباره دلیل برگزاری این نشست گفت: تقریباً سه هفته است که از سوی مربیان سوال می‌شود چرا تقویم مسابقات فشرده است و ما می‌خواهیم شفاف‌سازی کنیم. می‌خواهم درباره مشکلاتی که برای برگزاری مسابقات در ایران هست و مسائل مختلف صحبت کنم. ما هر سال نزدیک بهمن و اسفند تقویم سال بعد را آماده می‌کنیم و برای باشگاه‌ها می‌فرستیم تا نظراتشان را بگویند. بعضی اوقات دو تقویم برای باشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم و با نظرسنجی تقویمی که رأی بیشتر آورد را استفاده کردیم.

وی افزود: ما نامه‌ای برای باشگاه‌ها ارسال می‌کنیم که متن آن که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ارسال شده و حاوی این مطلب بود که تقویم پیشنهادی به ضمیمه نامه برای باشگاه‌ها ارسال شده و از باشگاه‌ها خواسته شده تقویم را با مربیان در میان بگذارند. البته باشگاه‌هایی بودند که سرمربی خود را در جریان نگذاشتند. به غیر از آن نامه، باشگاه‌ها را به جلسه هم اندیشی دعوت کردیم و از باشگاه‌ها خواستیم که سرمربیان با تقویم پیشنهادی خود به صورت کتبی در این جلسه حضور پیدا کنند. پس از آن نیز در تاریخ ۲۴ خرداد، تقویم را به باشگاه‌ها اعلام کردیم و در آن یادآور شدیم که تقویم جهت حضور بعضی تیم‌ها در جام باشگاه‌های آسیا و حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در اختیار سرمربیان لیگ برتری قرار داده شود.