ستاره‌های لیگ برتری در خطر محرومیت

اردوی تیم ملی فوتبال امید ایران درحالی از ۱۲ اسفند برگزار می‌شود که زلاتکو کرانچار ۳۰ بازیکن را دعوت کرد تا تمرینات آماده سازی، تاکتیکی و روحی و روانی را آغاز کند تا یوز‌های جوان (لقب تیم ملی فوتبال امید ایران) آماده رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ شوند.

شاگردان کرانچار که در دی ماه ۱۳۹۷ در تورنمنت قطر به قهرمانی رسیدند، باید در مقدماتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن با هدایت کرانچار در روز‌های دوم، چهارم و ششم فروردین با تیم‌های ترکمنستان، یمن و عراق در ورزشگاه شهید دستگردی مسابقه دهند و امیدوار هستند تا به مرحله بعد راه یابند. البته در این راه کادرفنی و مسئولان تیم امید مشکلات زیادی دارند و اصلی‌ترین آن موضوع بازیکن ندادن باشگاه‌ها است.  

کرانچار در صدد است تا با سرمربیان استقلال، سایپا و ذوب آهن نشستی برگزار کند تا مشکلات حل شود. البته سازمان لیگ فوتبال ایران قصد ندارد تا لیگ برتر را به دلیل تیم امید تعطیل کند، اما اگر بازیکنی به اردو تیم امید نیاید با محرومیت مواجه خواهد شد.   البته مذاکرات مسئولان تیم امید با باشگاه‌هایی به خوبی درحال انجام است و بازیکنان به تمرینات می‌آیند، البته وضعیت اللهیار صیادمش و امید نورافکن مشخص نیست و به احتمال زیاد آن‌ها با اجازه کادرفنی همراه با استقلال به قطر می‌روند و سپس به تهران بازمی گردند تا در تمرینات حضور یابند.

البته اگر بازیکنی به اردو نیاید، از سوی مسئولان انضباطی فوتبال کشور دچار محرومیت خواهند شد و این موضوع بتواند به ضرر بازیکنان و باشگاه‌ها باشد.  

گفتنی است، در زمان برگزاری اردو تیم ملی امید، هفته بیست و یکم، بیست و دوم لیگ برتر و برخی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و باید دید تهمیدات باشگاه‌ها و تیم ملی امید چه خواهد بود.