منصوریان: الزورا را آنالیز کرده ایم

علیرضا منصوریان، در نشست خبری پیش از دیدار با الزورا عراق اظهار داشت: ما پیش از بازی فردا، دو دیدار سخت مقابل الکویت قطر و الغرافه قطر را پشت سر گذاشتیم و لایق حضور در مرحله گروهی بودیم.

وی افزود: فردا آغاز مرحله گروهی است و امتحان بزرگی برای همه ما خواهد بود. ما چند بازیکن بسیار جوان در تیم‌مان داریم و مسابقات مرحله گروهی امتحان بزرگی خواهد بود. مرحله گروهی متفاوت از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیاست و این شانس را دارید که از همه تفکرات‌تان استفاده کنید. تیم عراقی را کاملاً آنالیز کرده‌ایم. تیم بسیار خوبی دارند. آنها از سه چهار ملی‌پوش در ترکیب‌شان بهره می‌برند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: مشخصه تیم‌های عراقی به لحاظ فیزیکی به ما نزدیک است. آنها خیلی شبیه و نزدیک به ما بازی می‌کنند. به عراقی‌ها خوش‌آمد می‌گویم و همان‌طوری که اصفهانی همیشه میزبان خوبی بوده‌اند، امیدوارم این بار هم میزبان خوبی برای آنها باشند.

منصوریان در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای بازیکنان خطرناک الزورا عراق دارند، گفت: ما به کلیت تیم عراقی فکر می‌کنیم، اما قطعاً برنامه‌های خاصی برای بازیکنان خوب‌شان داریم. عقیده‌ مان بر این است که مجموعه ما باید خوب حرکت کرده و بتوانیم تاکتیک‌مان را اجرا کنیم. با این حال، باید بازیکنی که در زمین تعیین‌کننده است، کنترل شود.

وی در واکنش به سؤالی که چرا ذوب‌آهن در آسیا خوب بازی کرده، اما در لیگ ایران نتایج خوبی نگرفته است، گفت: اهداف‌هایی که در نظر گرفته‌ایم، در درجه اول در داخل کشور و بعد آسیاست. در لیگ کشورمان، همه تیم‌ها همدیگر را خوب می‌شناسند و نتیجه‌گیری سخت است. ما آسیا را به نقطه عطف خود دانسته و می‌خواهیم پرشی برای بازیکنان باشد. شاید اگر آسیا نبود در لیگ بیشتر به مشکل می‌خوردیم. در مسابقات لیگ، تلاش‌مان این بود که ساختار عقب زمین‌مان را درست کنیم و گل نخوریم. تا این لحظه 60،70 درصد موفق بودیم. بحث آسیا متفاوت است و لیافت این را دارید که از پرچم کشورتان دفاع کنید. ما این را هدف قرار داده‌ایم، اما در لیگ هم با وجود اینکه آسیا را هدف دوم قرار داده‌ایم، می‌خواهیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم. دلیلش هم فشردگی مسابقات لیگ است که به ما آسیب رسانده است. ما تنها تیمی هستیم که با دو پلی‌آف به مرحله گروهی رفته‌ایم. خواهشم از سازمان لیگ این است که سهمیه آسیایی ما را در نظر بگیرند. دوستانی که مقاومت کرده و مجاب می‌کنند بازی کنیم، اگر ما، استقلال و پرسپولیس به مرحله بعدی صعود کنیم، سهمیه فصل آینده‌مان 1+3 به جای 2+2 می‌شود. در مجموع، از لیگ قهرمانان آسیا به عنوان ابزاری استفاده کرده تا در لیگ بلند شویم. آسیا برای ما نقطه عطف است. ما در لیگ وقفه گلزنی داریم که دو طرفه بین کادر فنی و بازیکنان است. از بازیکنانم با توجه به موجودی‌مان فوق‌العاده راضی هستم.