بیرانوند: ترابی خوراک پرتاب‌های من است

با علیرضا بیرانوند بعد از پیروزی ارزشمند مقابل صنعت‌نفت و صعود به صدر جدول همچنین در آستانه دیدار حساس پرسپولیس مقابل پاختاکور گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
* برد مهمی مقابل صنعت نفت به دست آوردید.
بله، بعد از تساوی مقابل نفت مسجدسلیمان در آن زمین خراب و از دست رفتن ۲ امتیاز حساس، نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز بازی خانگی مقابل صنعت نفت آبادان داشتیم و خدا را شکر توانستیم به هدف‌مان برسیم و با شکست حریف دوباره صدرنشین شویم.
* موقعیت‌های زیادی هم در این بازی از دست دادید.
به هر حال در فوتبال از این مسائل پیش می‌آید. قسمت بود با یک گل پیروز شویم. انصافاً می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد. حتی پنالتی را هم از دست دادیم. امیدوارم در بازی‌های آینده از فرصت‌هایمان بهتر استفاده کنیم، چون اختلاف یک گل همیشه در فوتبال خطرناک و شکننده است.
* پنالتی هم روی پرتاب دست تو به دست آمد.
اول این را بگویم ترابی خوراک پرتاب‌های من است. سرعت پا به توپ فوق‌العاده‌ای دارد. وقتی توپ را گرفتم، دیدم به سرعت استارت زده و من هم توپ را برای مهدی انداختم و او توانست پنالتی بگیرد. البته یک بار دیگر هم این کار را تکرار کردم که به نظرم داور می‌توانست خطا روی سروش رفیعی را پنالتی بگیرد.
* قبلاً گفته بودی علاقه دارم پنالتی بزنم. دوست نداشتی در این بازی ضربه پنالتی را خودت بزنی؟
بله، دوست دارم پنالتی بزنم، ولی ان‌شاالله در یک فرصت مناسب این کار را می‌کنم. ضمن اینکه علی پنالتی‌زن اول تیم ماست و به نظرم ضربه‌اش را هم خوب زد، ولی با بدشانسی گل نشد.
* با شکست سپاهان صدرنشین جدول باقی ماندید.
تنها چیزی که تیم ما را راضی می‌کند، صدرنشینی و در نهایت قهرمانی است. همه بچه‌ها و اعضای کادر فنی تلاش‌شان بر این است که بتوانیم در پایان فصل جام را بالای سر ببریم. امیدوارم این روند را تا آخر لیگ ادامه دهیم.
* سه‌شنبه باید به مصاف پاختاکور بروید. این دیدار را چطور می‌بینی؟
قطعاً بازی راحتی نخواهد بود. پاختاکور تیم قدرتمندی است و در لیگ قهرمانان آسیا همه دیدار‌ها دشوار خواهد بود، ولی ما در این بازی محکوم به برد هستیم و برای صعود نیاز به هر سه امتیاز این دیدار داریم. به نظرم بازی با پاختاکور فینال اول ماست. متأسفانه در این فصل به دلیل همگروهی با الاهلی عربستان فقط در دو بازی می‌توانیم از حضور تماشاگران‌مان استفاده کنیم و در آزادی به میدان برویم. به همین دلیل دیدار‌های خانگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ما برخوردار است. امیدوارم هواداران هم مثل همیشه از ما حمایت کنند تا بتوانیم قدم اول در آسیا را محکم برداریم. البته نباید فراموش کنیم در چنین رقابت‌هایی بازی اول بسیار دشوار و حیاتی است. 
* ولی شما به عنوان فینالیست دوره قبل وارد بازی‌ها می‌شوید.
همین‌طور است. ما فصل گذشته با دست خالی به فینال رسیدیم و طبیعتاً همه تیم‌های آسیایی از پرسپولیس حساب می‌برند، ولی خب نباید تیم‌های حریف را دست‌کم بگیریم.
* در چند هفته اخیر لباسی که پوشیدی با سایر بازیکنان فرق می‌کرد. موضوع چه بود؟
واقعیت این است که لباسی که باشگاه پرسپولیس برایم در نظر گرفته بود بسیار گشاد بود و با آن‌ها راحت نبودم. به همین دلیل از لباس‌های خودم استفاده کردم. طی صحبتی که با مدیران باشگاه و سرپرست تیم انجام دادم، قرار شد چند روز قبل از بازی، پیراهنم را به من بدهند تا آن‌ها را تنگ کنم و بتوانم به راحتی از آن استفاده کنم وگرنه مشکل خاصی نبود و در بازی‌های آینده لباس‌های باشگاه را بر تن می‌کنم.
مکث
دیروز صبح علیرضا بیرانوند در برنامه حالا خورشید هم صحبت‌های جالبی انجام داد که چکیده‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید.
* مهار ضربه سر ژاوی که منجر به صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد، بهترین ۶۰ ثانیه سال ۹۷ برای من بود.
* برانکو و کی‌روش بهترین مربیان سال بودند.
* با بازیگران سینما ارتباط ندارم.
* دستبوس مردم ایران هستم.
* آخرین جمله‌ای که کی‌روش به ما گفت این بود که نگذارید عملکردتان را زیر سؤال ببرند.
* به خاطر میزبانی قطر جایزه مرد سال آسیا را از من گرفتند.
*اگر به فینال جام ملت‌های آسیا می‌رسیدیم، دستکش طلای آسیا را می‌گرفتم.
* اصلاً به بازگشت رحمتی به تیم ملی فکر نمی‌کنم و با قدرت به مسیرم ادامه می‌دهم.