آشنایی با حریف آسیایی پرسپولیس

این پانزدهمین حضور پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیاست. آن‌ها در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و همچنین ۲۰۰۴ موفق شده‌اند تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش بیایند و در سال ۲۰۰۹ نیز تا یک‌چهارم نهایی پیش رفتند، اما از سال ۲۰۱۰ به بعد نتوانسته‌اند از مرحله گروهی این رقابت‌ها هم عبور کنند. آن‌ها در فصل جاری در کنار پرسپولیس، السد و الاهلی هستند و برای صعود از گروه خود یک بار دیگر کار سختی در پیش دارند. 

*مربی: شوتا آرولادزه مربی گرجستانی از سال ۲۰۱۷ هدایت پاختاکور را بر‌عهده دارد. این مربی پیش از این هدایت چندین تیم ترک نظیر کاظم پاشا، قیصریه اسپور و ترابوزان را بر‌عهده داشته و در دو سال اخیر به همراه پاختاکور در لیگ به ترتیب دوم و سوم شده است. وی پیش از مربیگری به عنوان بازیکن فعالیت می‌کرده و ۶۱ بازی ملی نیز در کارنامه دارد. 

*ستاره: بهترین بازیکن پاختاکور در فصل گذشته اسماعیل گونسالوس بود که در فصل جاری به استقلال پیوسته و پاختاکور در فصل جاری چشم به درخشش دراگان چران صرب و بازیکنان ملی‌پوش خود دوخته است. بدنه این تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند و پاختاکور تنها دو بازیکن خارجی دارد. 

*ورزشگاه: استادیوم پاختاکور با ظرفیت ۳۴ هزار نفر. 

*عملکرد در فصل جاری: فصل جدید مسابقات لیگ ازبکستان هنوز آغاز نشده و رقابت‌های لیگ ازبکستان از اواخر اسفند آغاز خواهد شد. 

آمار پاختاکور در لیگ قهرمانان

نیمه‌نهایی ۰۳-۲۰۰۲، ۲۰۰۴

یک‌چهارم نهایی ۲۰۰۹

یک‌هشتم نهایی ۲۰۱۰

مرحله گروهی ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶

مرحله پلی آف ۲۰۱۸

عملکرد پاختاکور در ۵ فصل اخیر

لیگ - جام‌حذفی

۲۰۱۸ نایب‌قهرمان - نایب‌قهرمان

۲۰۱۷ سوم - دور سوم

۲۰۱۶ پنجم - دور سوم

۲۰۱۵ قهرمان - نیمه‌نهایی

۲۰۱۴ قهرمان - نیمه‌نهایی

افتخارات داخلی پاختاکور

لیگ: ۱۱ قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۲، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵

جام حذفی: ۱۱ قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۳، ۱۹۹۷، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱