کری خوانی شفیع برای فردوسی پور!

سرویس ورزشی افکار نیوز- برنامه ورزش مردم مطابق هر هفته جمعه صبح به روی آنتن شبکه ی یک سیما رفت .برنامه ورزش و مردم این هفته با کری خوانی شدید بهرام شفیع برای عادل فردوسی پور آغاز شد.

بهرام شفیع که چند هفته ای است، قسمت های از برنامه اش را به مسابقات فوتسال رسانه ها که صدا و سیما مجری اش بوده اختصاص داده است.

به گزارش افکار نیوز، شفیع از هر فرصتی برای تبلیغ این مسابقات استفاده می کند این بار خبر از حضور تیم ورزش و مردم در فینال بازی ها داد و گفت: ما با بردن همه تیم ها رسیدیم فینال و باید شنبه با تیم شبکه ۳ بازی کنیم که اساس تیمش را بچه های ۹۰ و عادل فردوسی پور تشکیل می دهند.

البته بچه های ما مثل تیم شبکه ۳ با پنالتی نرفتن فینال چون عادل این ها یک بر صفر عقب بودند و یک جورهایی، حالا! توانستند بازی را یک بر یک کنند و بعد در پنالتی ببرند. بیچاره بچه های روزنامه جام جم!

او بعد از این در بخشی دیگر از حرف هایش گفت: عادل کارش را از همین برنامه آغاز کرده و برادر کوچک تر من محسوب می شود…

شفیع همچنین درباره دارابی معاون سیما مشغول حرف زدن بود که نصیرزاده مهمان برنامه گفت: ایشان فوتبالیست خیلی خوبی هستند حتی بچه ها او را علی تکنیک صدا می کنند!

بهرام شفیع که با دعوت از هوشنگ نصیرزاده از او خواست تا در برابر واکنش های تند مجلسی ها به دخالت های دولتی در ورزش توضیح دهد گفت: فیفا معتقد است فدراسیون‌ها باید مستقل از دولت عمل کند و این را هم می‌گوید که در مجمع‌ها دولت می‌تواند عضو باشد.

در کشورمان مؤسساتی هستند که دولت امکانات و پول می‌دهد تا آن سازمان اداره شود که نام آن را مؤسسات عمومی غیردولتی گذاشته‌اند. فدراسیون فوتبال هم جزء این دسته از سازمان‌ها است که زیر نظر وزارت ورزش قرار دارد و آیین‌نامه‌های آن هم در هیئت وزیران به تصویب می‌رسد.

به گزارش افکار نیوز، وی گفت: نماینده مجلسی که می‌گوید دولت نباید دخالت کند باید یک بار آیین‌نامه‌ها را مرور کند. فدراسیون فوتبال در ماده اول اساسنامه خود می‌گوید که غیردولتی است و فیفا هم آن را تأیید کرده است.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال گفت: چطور می‌شود دو بازیکن فوتبال حاشیه‌ای ایجاد می‌کند نمایندگان می‌گویند وزیر ورزش باید پاسخگو باشد اما در موضوع انتخابات فدراسیون‌ها اعلام می‌کند که دولت نباید دخالت کند. به نظر من نماینده‌ها باید در مورد آیین‌نامه‌ها مطالعات بیشتری داشته باشند.

نصیرزاده در مورد دوپینگ سه بازیکن و اینکه اخطار کتبی در مورد دوپینگ‌ها وجود دارد تصریح کرد: اخطار کتبی در مورد دوپینگ وجود دارد. فیفا ۱۶ آزمایشگاه دوپینگ دارد که فدراسیون فوتبال ما با یکی از این آزمایشگاه‌ها در کلن همکاری می‌کند.

آزمایشگاه‌هایی که گرفته می‌شود فقط کد دارد و اسم کسی در آنها دیده نمی‌شود. به محض اینکه ماده ممنوعه‌ای در آزمایش‌ها دیده شود آزمایشگاه‌ها یک نامه به فیفا و نامه دیگری به فدراسیون مربوطه که پیگیر این موضوع باشند، ارسال می‌کنند.

روی قوطی ماده‌ای که سه بازیکن از آن استفاده کرده‌اند ننوشته بود ممنوعه است و بازیکنان هم از این موضوع اطلاع نداشتند.

کارشناس مدیریت فوتبال اظهار داشت: ‌ یکی از رفتارهایی که فدراسیون فوتبال دارد برخورد بسیار خوب با پدیده دوپینگ است. به دلیل اینکه آرای قبلی در مورد دوپینگی‌ها سنگین بوده افکار عمومی نمی‌تواند اخطار کتبی را بپذیرد. پدیده دوپینگ پدیده‌ای است که اطلاعات کمی در آن وجود دارد.

وی در ادامه در مورد رده‌بندی که از سوی فدراسیون جهانی اعلام می‌شود عنوان کرد: فیفا ۶۰سال پیش روشی برای رده بندی تیم‌ها در سطح جهانی داشت که چندان معتبر نبود و به همین دلیل از ۵سال پیش با طراحی جدید که در آن نوع بازی تیم حریف و کنفدراسیونی که دو تیم در آن حضور دارند، در نظر گرفته شده امتیازی برای جایگاه تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود و رده‌بندی آنها را مشخص می‌کند.