شفر: می‌توانیم در آسیا برگردیم و شانس داشته باشیم

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: همان‌طور که گفته بودم روزهای سخت‌مان فرا می‌رسد. هر سه چهار روز بازی داریم و فشردگی برای ما سخت است.

مستقیم از قطر آمده‌ایم و فرصت ریکاوری نداشتیم
وی افزود: تیم‌هایی که مقابل ما قرار می‌گیرند با تمام وجود بازی می‌کنند. برای فردا نمی‌دانم کدام نفرات بازی می‌کنند و باید امروز شرایط بازیکنان را بررسی کنیم. ما مستقیم از قطر آمده‌ایم و فرصت ریکاوری نداشتیم. نقش پزشکان ما از دکتر نوروزی گرفته تا ستوده و رهبر مهم است. البته باید به دکتر نوروزی به خاطر مدال نقره آسیا هم تبریک بگویم. من به او نشان طلا می‌دهم.

برای من هم لیگ برتر مهم است و هم لیگ قهرمانان آسیا
سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین یادآور شد: در فشردگی مسابقات ریکاوری برای ما بسیار مهم است. وریا غفوری، گادوین منشا و فرشید باقری کمی مشکل دارند و بیشتر باید مراقب‌شان باشیم. برای من هم لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان آسیا مهم است.

در این شرایط تنها ریکاوری جسمی کافی نیست
این مربی آلمانی درباره برنامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: در چنین شرایطی تنها ریکاوری جسمی کافی نیست و بازیکنان باید از لحاظ روحی و ذهنی آماده باشند. طبیعی است که برای یک بازی 25 بازیکن نمی‌توانند باشند و چند نفر باید بمانند و بعداً اضافه شوند. انتظار داریم آنهایی که با ما نبودند به شرایط خوبی رسیده باشند، بازیکنانی چون علی کریمی و طارق همام که هم با مربی بدنساز کار کرده‌اند و هم پزشک تیم.

می‌توانیم در آسیا برگردیم و شانس داشته باشیم
شفر ادامه داد: برای بار نخست نیست با فشردگی مسابقات روبه‌رو می‌شویم و همه باید از تیم حمایت کنند تا شرایط بهتری داشته باشد. دوباره می‌گویم هدف ما تنها موفقیت در لیگ نیست و می‌خواهیم در آسیا هم موفق باشیم. ما با تیم بالای جدول تنها چهار امتیاز فاصله داریم و از شانس رسیدن به بالای جدول برخوردار هستیم. وقتی بازی‌های رئال مادرید - آژاکس یا پاری‌سن‌ژرمن - منچستریونایتد را می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که کار آنها سخت‌تر است. ما می‌توانیم در آسیا برگردیم و شانس داشته باشیم. ما باید مثل بازی با فولاد خوزستان بازی کنیم و همه دست به دست هم دهیم و کمک کنیم.