برانکو: السد از تیم ملی قطر هم قدرتمند تر است

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی روز گذشته، عملکرد داور بازی و اینکه  یک بازی سخت‌تر برابر السد قطر دارید؟ اظهار کرد: بله شرایط جوی بازی دیروز خراب بود، اما امکان  اعتراض وجود نداشت. در قائمشهر و رشت  چمن مصنوعی دارند، چون اگر غیر از این بود به طور حتم نمی‌شود در آنجا بازی کرد. یادتان می‌آید قبل از اینکه زمین چمن مصنوعی بگذارند وضعیت زمین آنجا چطور بود. به هر حال آنجا منطقه‌ای است که باران زیاد می‌بارد و فکر می‌کنم شرایط بازی نرمال و طبیعی بود. هواداران هر ۲ تیم  عالی بودند و از این بازی جذاب و خوب لذت بردند.

او ادامه داد: درباره تیم خود هم باید بگویم من خیلی از بازی بازیکنانم  راضی هستم  چرا که به یاد ندارم که بازیکنان ما برابر  تیمی آن قدر برتری در زمینه‌های مختلف از جمله تعداد شوت ها، پاس‌ها و موقعیت گل داشتند و  عملا در زمین آن‌ها بازی می‌کردیم. ما یک بازی سخت با السد داریم و خوشحال از این  بابت هستم که  بازیکنان خوبی داریم و شریفی، سروش و حتی سعید کریمی که اولین بازی اش بود برابر نساجی خوب بازی کردند.  

فوتبال نانجیب ترین و ناعادلانه ترین ورزش است 

برانکو درباره اینکه السد قدرتمند است و برای مساوی یا برد  به مصاف حریف قطری خود می‌روید، بیان کرد: نیازی نیست که تکرار کنم ما همیشه برای برد به مصاف حریفان خود می‌رویم و می‌دانیم این موضوع همیشه شدنی نیست، اما برای کسب ۳ امتیاز به زمین مسابقه می‌رویم. من به بازیکنانم گفتم فوتبال نانجیب‌ترین و ناعادلانه‌ترین ورزش است، چون شما حتی تیم برتری باشید تضمینی نیست که شما برنده شوید، اما ما همیشه برای پیروی می‌رویم و البته برای السد احترام می‌گذاریم. السد از تیم ملی قطر هم قوی تر  است و ۷، ۸  ملی پوش دارد و ۲ ملی پوش این تیم  روی نیمکت هستند و قهرمان آسیا هستند.  

او بیان کرد:  بازی سختی برابر السد قطر داریم و این تیم حدود ۱۰۰ گل در لیگ خود زده است. همچنین می‌دانیم پرسپولیس و السد پارسال بهترین تیم‌های آسیا بودند، اما این بازی سخت و نتیجه اش نامعلوم است. ما  نیاز داریم که ۱۰ امتیاز جمع کنیم تا صعود کنیم.

مصدومیت ترابی هنوز جای سئوال دارد  

برانکو درباره وضعیت مصدومان پرسپولیس گفت: ربیع خواه، عالیشاه، مصلح، ماهینی و انصاری مصدوم است و  آن‌ها بازیکنان فیکس و ثابت من بودند، اما ناراحت نیستم چرا که همانطور که گفتم نشان دادیم کادر بازیکنان خوبی داریم و قدرت خوبی داریم و از هیچ کسی ترسی نداریم. البته مصدومیت ترابی جای سئوال دارد به خاطر ضربه‌ای که خورد، چون ۲  بازیکن نساجی طوری روی این بازیکن استارت زدند که مصدوم شد، اما او با ما قطر می‌آید و باید ببینیم در آنجا وضعیتش  به چه صورت می‌شود.  

ما برای کسب نتیجه به قطر می رویم 

سرمربی پرسپولیس درباره انتظار هواداران  پرسپولیس از کسب نتایج خوب در آسیا گفت:  به هر حال چه کسی نمی‌خواهد که تیمش موفق شود  و همه دلشان می‌خواهد  که این اتفاق رخ بدهد. ما به  قطر نمی‌رویم که  فقط بازی کنیم و به دنبال نتیجه هستیم و خوشبختی بالاتر از این نیست که هواداران خود را  شاد کنیم. لیگ قهرمانان آسیا سخت‌ترین رقابتهاست و در سخت‌ترین گروه هستیم و مقابل قهرمان آسیا بازی می‌کنیم و ژاوی، بونجاح و بازیکن کره‌ای هم در این بازی حضور دارند. به هر حال باید این موضوع را درک کرد و تنها تیمی هستیم که ۲ سال  پشت سرهم به مرحله نیمه نهایی رفتیم و پارسال هم به فینال راه یافتیم.   اما فاکتور‌های متعددی نتیجه را تعیین می‌کند.  

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه رقبا فاصله شان را با پرسپولیس کم کردند و اینکه  شفر بیان کرده پرسپولیس شانس اصلی برای قهرمانی است، گفت:اگر ما نباشیم چه تیمی شانس اول قهرمانی باشد  چرا که صدر جدول در اختیار ماست.  البته قهرمانی سخت است، اما پدیده، تراکتور، سپاهان،استقلال و همه این تیم‌ها به دنبال قهرمانی هستند. این موضوع  طبیعی است و قبلا در کنفرانس‌های خبری گفتم که  این فصل جالب است و نتیجه اش هم نامعلوم است.