گام دوم ذوب‌آهن به امید اولین سه امتیاز

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2019 از امروز (دوشنبه) با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود و ذوب آهن به عنوان یکی از نمایندگان ایران در گروه A رقابت‌ها مقابل النصر عربستان به میدان می‌رود.

تیم فوتبال ذوب آهن که جزو سهیمه غیر مستقیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید, در مرحله پلی آف این مسابقات به ترتیب الکویت کویت و الغرافه قطر را با نتایج یک بر صفر و سه بر دو شکست داده تا مجوز حضور در مرحله گروهی این مسابقات را کسب کند. شاگردان علیرضا منصوریان در بازی نخست خود در مرحله گروهی در ورزشگاه فولادشهر با تساوی بدون گل مقابل الزورای عراق متوقف شدند تا همین ابتدای کار 2 امتیاز حیاتی را از دست داده باشند.

نماینده اصفهانی فوتبال ایران در رقابت‌های داخلی با وجود اینکه فصل گذشته عنوان دومی را از آن خود کرده بود, امسال با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرده است. با این حال این تیم در هفته گذشته و با وجود خستگی ناشی از فشردگی بازی‌هایش در مشهد پدیده, یکی از تیم‌های آماده و مدعی لیگ را با یک گل شکست داده تا با روحیه‌ای مضاعف امروز مقابل حریف عربستانی‌اش پا به زمین بگذارد.

ذوب آهن برای این بازی سیلوا فرناندز, هافبک- مهاجم خود را که در بازی با پدیده دچار آسیب دیدگی شد, در اختیار ندارد.

النصر عربستان تنها نماینده این کشور در آسیاست که کارش را از مرحله پلی‌آف آغاز کرده و پا به مرحله گروهی گذاشته است. این تیم در پلی آف در دیداری یک طرفه مقابل آلمالیق ازبکستان با 4 گل به برتری رسید و در گروه اول مسابقات جای گرفت. این تیم در بازی نخست خود در مرحله گروهی در امارات مقابل الوصل با یک گل شکست خورد. به دلیل عدم میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی از یکدیگر, النصری‌ها باید بازی دوم‌شان مقابل ذوب آهن را هم با وجود میزبانی در امارات برگزار کنند.

النصر هم اکنون در لیگ عربستان با 52 امتیاز در رده دوم قرار دارد. این تیم هفته گذشته الاتفاق را با نتیجه 3 بر 2 شکست داده تا برای دیدار مقابل ذوب آهن آمادگی بالایی داشته باشد. ذوب آهن با یک امتیاز در رده سوم و النصر بدون امتیاز در رده چهارم گروه A قرار دارند. شاگردان منصوریان امروز به دنبال اولین سه امتیاز خود در آسیا هستند.

برنامه مسابقات روز نخست هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه A

الزورا عراق- الوصل امارات/ ساعت 17:30, ورزشگاه بین المللی کربلا

* النصر عربستان- ذوب آهن ایران/ ساعت 19:15, ورزشگاه آل مکتوم دبی

گروه B

الوحده امارات- الاتحاد عربستان/ ساعت 18:30, ورزشگاه آل نهیان ابوظبی

الریان قطر -لوکوموتیو تاشکند/ ساعت 19:05 ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه

تیم‌های استقلال و پرسپولیس که به عنوان دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا شناخته می‌شوند, باید فردا (سه‌شنبه) رودرروی حریفان‌شان قرار بگیرند. استقلال در تهران پذیرای العین است و پرسپولیس در دوحه میهمان السد خواهد بود.