دلیل تغییر ساعت دربی

سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال درحاشیه برگزاری مراسم تقدیر از داوران فوتبال ایران بیان کرد: این مراسم هر سال برگزار می‌شود و در آن داوران برتر انتخاب می‌شوند. همچنین از ۱۷ ناظر که داور پیشکسوت هستند تقدیر شد.

او درباره تغییر ساعت دربی اظهار داشت: امروز جلسه هماهنگی سازمان لیگ با شورای تامین برگزار شد و با درنظر گرفتن رفاه حال هواداران یک ساعت زمان بازی را عقب کشیدیم، اما روز بازی همان ۱۰ فروردین است.

مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره انتقاد‌های مهدی رحمتی نسبت به فشردگی بازی‌ها گفت: بار‌ها گفتم برنامه مسابقات این فصل لیگ برتر به صورت دقیق مانند سال گذشته است. تا زمانیکه AFC مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به این شکل برگزار کند چنین مشکلی وجود دارد، لیگ ما ۱۶ تیم دارد و سه تا چهار نماینده ایران هر سال در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم به تیم‌های آسیایی بین بازی هایشان در لیگ قهرمانان استراحت بدهیم باید هر ۱۵ روز یک بار لیگ برتر را تعطیل کنیم تا تیم‌ها به بازی‌های آسیایی بروند. در این وضعیت بازی سایر تیم‌ها چه می‌شود. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد مجبوریم لیگ را به همین شکل برگزار کنیم، اما یک ماه پیش از شروع نیم فصل دوم لیگ برتر به چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و سایپا نامه دادیم و گفتیم با توجه به طولانی شدن نیم فصل اول به دلیل اردو‌های آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا مجبوریم لیگ را فشرده برگزار کنیم. از آن‌ها خواستیم با اتخاذ تدبیری مناسب مانند تیم‌های حرفه‌ای رفتار کنند. اکنون هم تا جایی که زمان داشته باشیم به باشگاه‌ها کمک می‌کنیم. تنها تفاوت برنامه امسال بازی‌ها با سال گذشته در هفته بیست و یکم بود که بین بازی آسیایی تیم‌ها بازی انداختیم. حتی مدیرعاملان باشگاه‌ها درخواست دادند بازی شان به تعویق بیفتد، اما سرمربیان استقلال و پرسپولیس قبول نکردند بازی قبل از دربی شان ششم یا هفتم فروردین برگزار شود.