عالیشاه: پرسپولیس در قطر بازی دارد، من در تهران فیزیوتراپی می‌کنم

در حالی که بازیکنان پرسپولیس خود را برای بازی با السد قطر آماده می‌کنند امید عالیشاه در تهران مشغول فیزیوتراپی و درمان مصدومیتش است. شماره ۲ یکی از باتجربه‌های پرسپولیس و بهترین پاسور این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود که با بدشانسی دیدار حساس تیمش برابر السد را از دست داد. شنیدن تازه‌ترین صحبت‌های امید عالیشاه که در تهران به سر می‌برد خالی از لطف نیست. 
* امید چه خبر؟ چرا همراه پرسپولیس به قطر سفر نکردی؟
درد کمر اذیتم می‌کرد و با نظر آقای برانکو در تهران ماندم که این مصدومیت را درمان کنم. 
* الان کجایی؟
مشغول فیزیوتراپی هستم. 
* سخت نیست که تیم در قطر باشد و تو در تهران فیزیوتراپی کنی؟
خیلی سخت است. اصولاً دوری از تیم و مسابقات برای هر فوتبالیستی سخت است منتهای مراتب مصدومیت هم جزئی از فوتبال است. من در آخرین تمرین قبل از بازی با پاختاکور ازبکستان مصدوم شدم و با آمبولانس به بیمارستان رفتم. 
* ... که حرف و حدیث‌هایی هم ساخته شد؟
متأسفم برای حاشیه‌سازانی که آن حرف‌ها را زدند و نوشتند. من مصاحبه کردم و گفتم و باز هم تکرار می‌کنم تا آخر پیگیر شکایت از شایعه‌سازان هستم. من اگر مصدوم نبودم که در قائمشهر جلوی نساجی بازی می‌کردم یا به قطر می‌رفتم. واقعاً برخی بدون تحقیق و صرفاً بر اساس یک حرف بی‌پایه و اساس مطالبی منتشر می‌کنند که صحت ندارد و کذب محض است. این افراد باید بدانند که نمی‌توانند هر شایعه‌پراکنی انجام دهند و کسی هم پیگیری نکند. 
* دوست داشتی در قائمشهر و استان خودت مازندران بازی کنی؟
خیلی دوست داشتم پس از مدت‌ها در استان مازندران و قائمشهر بازی کنم. من خودم ساروی هستم و خوشحالم استانم یک نماینده در لیگ برتر دارد. استان مازندران در ورزش کشور حرف اول را می‌زند. در فوتبال هم همین‌طور است. شما اگر دقت کرده باشید در همین لیگ برتر چند فوتبالیست مازندرانی حضور دارند. به نظر من حق فوتبال مازندران بیش از یک نماینده در لیگ برتر است. 
* بازی را دیدی؟ همبازیانت از نحوه قضاوت علیرضا فغانی گلایه داشتند و معتقد بودند دو پنالتی برای پرسپولیس نادیده گرفته شده و... 
رزومه آقای فغانی مشخص است. او بهترین داور ایران و آسیاست. داور هم مثل بازیکن ممکن است یک روز نه چندان خوب داشته باشد و مرتکب اشتباهاتی شود. در بازی با نساجی هم یکی دو اشتباه انجام شد که سهوی بود. من هم معتقدم داور مسابقه می‌توانست پنالتی بگیرد، اما به نظرم ندید. اگر آقای فغانی می‌دید مطمئن باشید اعلام پنالتی می‌کرد. 
* پرسپولیسی‌ها معتقدند داوری‌ها در فصل جاری بیشتر به ضرر تیم شما بوده است. تو هم موافقی؟
من به عنوان یک بازیکن نمی‌توانم نظری بدهم و دوست هم ندارم وارد این موضوع شوم. کارشناسان داوری و مردم بهترین قاضی هستند. داوران قشر زحمتکشی هستند و مطمئن هستم اشتباهات عمدی نیست. 
* حالا با السد بازی دارید. این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آنچه مشخص است بازی بسیار سختی پیش رو داریم. السد پرمهره‌ترین تیم قطر است که ستاره‌های بزرگ خارجی در اختیار دارد و تا جایی هم که می‌دانم در لیگ ستارگان به هر تیمی سه، چهار گل زده است. فصل گذشته هم ما بازی بسیار سخت و نفسگیری برابر السد انجام دادیم و کارمان راحت نبود. 
* ولی السد در اولین بازی با نتیجه ۲ بر صفر به الاهلی عربستان باخته است.
بازی در لیگ قهرمانان سخت است. هیچ تیم آسانی در این مسابقات حضور ندارد و همه تیم‌ها قدرتمند هستند. الاهلی هم ستارگان بزرگی دارد و برای این فصل خیلی هزینه کرده است. الاهلی و الهلال عربستان هم که فصل گذشته ناکام بودند امسال می‌خواهند جبران کنند. 
* مشکل بازی در کشور ثالت هم دارید.
بله، متأسفانه ما به جای بازی در استادیوم آزادی و جلوی چشم هزاران هوادار خودی باید در امارات به مصاف نماینده عربستان برویم که جالب نیست. 
* یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته عدم رویارویی با نمایندگان عربستان در کشور ثالث و بازی در استادیوم آزادی برابر سایرحریفان بود. قبول نداری؟
دقیقاً همین‌طور است. این حق طبیعی پرسپولیس و هر تیم دیگری است که در خانه خود بازی کند. مسلم است بازی در استادیوم خاطره‌انگیز آزادی با بازی در عمان یا امارات فرق می‌کند. امیدوارم مسئولان فوتبال ما تلاش کنند این تصمیم غیرفوتبالی تمام شود و ما بتوانیم در خانه خودمان به مصاف نمایندگان عربستان برویم و نه در زمین کشور‌های عربی. 
* به نظرت کدام بازیکن می‌تواند جلوی السد بدرخشد؟
پرسپولیس یک تیم خوب است. من امیدوارم همه تیم خوب باشند از درون دروازه بگیرید تا نوک خط حمله که جلوی السد نمایش خوبی ارائه بدهند. 
* نتیجه بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
دوست دارم ببریم و فکر می‌کنم ان‌شا‌ءا... با همت بچه‌ها حداقل با ختلاف یک گل برنده می‌شویم. 
* چه کسی گل پرسپولیس را می‌زند؟
فرقی نمی‌کند چه کسی گل بزند. مهم برد پرسپولیس است و از ته دل آرزو می‌کنم این اتفاق بیفتد، چون خیلی می‌تواند در ادامه راه به ما کمک کند. البته کار بسیار سختی است و...