از دست دادن منشا بزرگترین اشتباه برانکو بود

پرسپولیس در دومین بازی مرحله گروهی با یک گل مغلوب السد شد و با 1 امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار گرفت. کوروش برمک مهاجم سابق تیم پرسپولیس درباره این بازی گفت:« به نظر من بچه ها در این بازی خوب ظاهر شدند و به جز اتفاق ثانیه آخر نیمه دوم که یک لحظه عدم تمرکز بود به بچه ها می توان نمره خوبی داد و فکر می کنم اگر توپ بودیمیر گل می شد شرایط بازی هم فرق می کرد.»
آقای گل سابق فوتبال ایران در ادامه افزود:« روند بازی در هر دو نیمه خوب بود اما خستگی حاصل از فشردگی بازی ها در جام حذفی و لیگ قهرمانان را می شد در ساق بازیکنان پرسپولیس حس کرد. ما این شرایط را در دیگر تیم های لیگ مثل سپاهان و پدیده هم دیده ام. استقلال هم در بازی با العین با مشکل خستگی مواجه بود اما من معتقدم با توجه به بازیکنان حرفه ای که داریم می شود این فشردگی ها را بهتر مدیریت کرد که کیفیت بالاتری در لیگ قهرمانان داشته باشیم. الان در گروهمان چهارم هستیم اما من فکر می کنم می توانیم شرایط را در بازی های آینده تغییر بدهیم.»
برمک با اشاره به تیم السد هم گفت:« بونجاح و اکرم عفیف واقعا بازیکنان باکیفیتی هستند اما بچه ها خیلی خوب بازی را مدیریت کردند و همانطور که گفتم در مجموع نمره خوبی می گیرند.»
مهاجم سابق پرسپولیس و پاس با اشاره به شرایط ماریو بودیمیر مهاجم تیم پرسپولیس گفت:« من در مجموع نسبت به مسایل فنی بودیمیر ارزیابی ام این است که برانکو قطعا چیزی در این مهاجم دیده که او را به پرسپولیس آورده است اما از طرفی ما سال ها است تیم محبوبمان را زیرنظر داریم و آن را آنالیز می کنیم و براساس آنالیز شخصی ام می گویم که از دست دادن منشا به هر دلیلی بزرگترین اشتباه برانکو در سال های اخیر بود.»


او اضافه کرد:« زوج منشا و علیپور در خط حمله پرسپولیس شدیدترین پرس را روی مدافعان و تیم حریف انجام می داد. قدرت دوندگی منشا و بازگشتش به عقب باعث می شد که منشا خلاها را پر کند. منشا در استقلال هم همین کار را می کند و در حال حاضر بخشی از قدرت خط حمله استقلال به خاطر پرس گادوین منشا است. بودیمیر متاسفانه دوندگی منشا را ندارد و از نظر فیزیکی و هارمونی نتوانسته با شرایط بازی های لیگ قهرمانان آسیا تطبیق پیدا کند. الان هم شرایط به گونه ای است که فرصتی وجود ندارد که یک بازیکن بیاید و زمان زیادی صرف شود تا جا بیفتد و باید بهایش را هم بدهیم.» برمک درباره منشا افزود:« کارنامه منشا در بازی های آسیایی پرسپولیس خیلی درخشان است و این نظر شخصی من است که منشا موثرترین بازیکن پرسپولیس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود. نمیخواهم بگویم بودیمیر مفید نیست اما ای کاش در کنار او، منشا را هم داشتیم.»


بهروز! دست بردار


کوروش برمک اما در پایان در رابطه با اتفاقی که روز گذشته در بازی تیم های پیشکسوتان پرسپولیس و تیم 98 افتاد و حرف هایی که بهروز رهبری فر بعد از این مسابقه در مصاحبه ای گفته بود صحبت کرد. برمک درباره حرف های رهبری فر که در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم گفته بود:« وقتی علی پروین امثال کوروش برمک، جلیل آزدم و بهنام طاهر‌زاده را که کلاً یک نیمه در پرسپولیس بازی نکرده‌اند در کنار محمد پنجعلی و فرشاد پیوس که سال‌های سال در این تیم بودند و به افتخارات زیادی رسیدند، در یک تیم قرار می‌دهد، نمی‌شود انتظار داشت حرمت‌ها حفظ شود. آقای پروین! چقدر گفتم حرمت تیم پیشکسوتان را نگه دار و اجازه نده هر کسی که از بغل باشگاه پرسپولیس رد شده است، عضو تیم پیشکسوتان شود. آقای پروین! چرا باید بهنام طاهرزاده که کلاً 33 دقیقه پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد یک میلیون از تیم پیشکسوتان حقوق بگیرد و پنجعلی و پیوس هم همین مبلغ یا حتی لیدر و تدارکات تیمت هم همین مبلغ را دریافت کنند؟!» گفت:« من فقط چون بهروز رهبری فر اسمی هم از من آورده می گویم که من در سال 68-69 در پرسپولیس بازی کردم، در کنار فرشاد پیوس و حمید درخشان و بسیاری دیگر از بزرگان پرسپولیس و زمانی که خیلی از این بچه ها مثل خود بهروز رهبری فر از در باشگاه رد نشده بودند و به این موضوع افتخار می کنم. من افتخار می کنم که با پرسپولیس یک سومی آسیا، دو قهرمانی لیگ و جام حذفی دارم و به قول بهروز بیشتر از یک نیمه برای پرسپولیس بازی کردم.»


او ادامه داد:« من فقط می گویم. بهروز!دست بردار از این حرف ها، ما همه باهم رفیق هستیم و هرکسی به سهم خودش برای پرسپولیس بازی کرده است. اگر تو با علی پروین مشکل داری چرا باید بقیه رو خراب کنی! بهروز رفیق ما است و از دست حرف های او ناراحت نمی شوم.»