استقلال و پرسپولیس روی پاشنه آشیل

رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران از روز پنجشنبه آغاز و یکشنبه 26 اسفند به پایان می‌رسد. بازی‌های این هفته با توجه به حساسیت و رقابت شدید تیم‌های بالای جدول در اوج جذابیت قرار دارد و یک لغزش می‌تواند سرنوشت یک تیم را در پایان فصل رقم بزند. تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتورسازی و پدیده در بازی‌های این هفته با از دست دادن امتیاز کار سختی برای ماندن در کورس قهرمانی خواهند داشت. با این وصف شرایطی چون خستگی تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند، بازیکنان مصدوم و محروم البته شرایط میزبانی در نتایجی که به دست می‌آید تاثیرگذار خواهند بود.

شرایط ترسناک پرسپولیس در خارج از خانه

پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها و تا پایان هفته بیست و یکم بهترین تیم میزبان بوده است. این تیم از یازده بازی 9 برد و دو تساوی کسب کرده است. اما جالب است، این تیم  که در بازی‌های خارج از خانه در رده پنجم قراردارد برای دومین هفته متوالی باید در آزادی بازی کند. پرسپولیس در خارج از خانه و از مجموع 10 بازی تنها 2 برد، 7 تساوی و یک شکست به دست آورده است که آمار جالبی به حساب نمی‌آید. پرسپولیس روز شنبه در رشت مهمان سپیدورد است. سپیدورد اما در جدول بهترین بازی‌های خانگی در رده چهاردهم جدول قرارداشته و در  این جا هم قعرنشین است هرچند در این جدول سپیدرود بالاتر از استقلال خوزستان و ذوب آهن قرار گرفته است.

استقلال شیر بیرون و گربه خانگی

اما شرایط استقلال دیگر مدعی جدی قهرمانی از شهر تهران نیز دست کمی از پرسپولیس ندارد. این تیم صدرنشین جدول رده‌بندی بهترین تیم‌های خارج از خانه است و از 11 بازی 6 برد 3 تساوی و 2 شکست کسب کرده اما در بازی‌های خانگی شرایط استقلال خیلی شبیه شرایط پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه است. استقلال که روز شنبه در تهران میزبان نساجی است در خانه اما شرایط خوبی ندارد و در 10 مسابقه 5 برد 4 مساوی و یک باخت به دست آورده است. نکته اینجاست که نساجی حریف استقلال در هفته بیست و دوم نیز در بازی‌های خارج از خانه نتایج خوبی نگرفته است. این تیم  از 10 بازی خارج از خانه تنها یک برد، 4 مساوی و 5 شکست داشته است.

سپاهان، شاید خوشبخت‌ترین مدعی هفته

سپاهان شاید از نظر بازی‌های خارج  از خانه خود و حریفش در هفته بیست و دوم بهترین شرایط را داشته باشد. سپاهان در رده دوم بهترین تیم‌ها از نظر بازی‌های خارج از خانه است. این تیم امسال در خارج از اصفهان در 10 بازی 5 برد 4 تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرده است و بعد از استقلال در رده دوم قرار دارد. فولاد  که میزبان سپاهان در این هفته است اما در رده نهم بهترین تیم‌ها از نظر بازی‌های خانگی است. آنها از 10 بازی 4 برد 3 مساوی و 3 باخت داشته‌اند.

تراکتور در دربی شش امتیازی مدعیان

تراکتورسازی یکی  دیگر از مدعیان قهرمانی در این هفته در تبریز میزبان پدیده دیگر تیم مدعی است. تراکتورسازی در تبریز مثل همیشه نتایج خوبی گرفته و در 10 بازی 8 برد یک مساوی و یک باخت داشته و بعد از پرسپولیس در رده دوم قرار دارد. پیروزی تراکتور می‌تواند این تیم را از نظر بازی‌های خانگی در صدر و بالاتر از پرسپولیس قرار بدهد.