در جدول ما فرق فنی زیادی بین صدر و قعر جدول نیست

علیرضا منصوریان پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل استقلال خوزستان در نشست خبری گفت: قبل از بازی به بازیکنان هم گفتم این بازی خیلی سنگین‌تر از بازی قبل است. بازی بزرگ همه خودشان را آماده می‌کنند اما استقلال خوزستان در ۹ بازی اخیر پلکانی رشد خوبی داشتند و ما در نیمه اول به گل رسیدیم و اگر بدون گل به نیمه دوم می رسیدیم کار خیلی سخت می‌شد. می‌توانستیم ۳ بر یک به رختکن برویم. به بازیکنانم گفتم حریف بازیکنان جوان خوبی دارد. به نمایندگی از کادرفنی به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم.

وی ادامه داد: از اینکه سه امتیاز را گرفتیم خدا را شکر می‌کنم. در جدول ما فرق فنی زیادی بین صدر و قعر جدول نیست تفاوت در مبالغ‌هاست. بازیکنان که تمرکز می‌کنند موفق می‌شوند. شما می‌بینید وقتی‌ تیم‌های صدر جدول و قعر جدول بازی می‌کنند تیمی که اول گل می‌زند و اول پیش می‌افتد به پیروزی می‌رسد. من به استقلال خوزستان تبریک می‌گویم. فوق‌آلعاده این تیم را دوست دارم. در نیمه اول ما خوش شانس بودیم اما در نیمه دوم با تجربه بازیکنان‌مان توانستیم بازی را جمع کنیم.

منصوریان در مورد استفاده از جوانان در ترکیب تیمش گفت:‌ تفکرات من به حمایت باشگاه برمی‌گردد. وقتی حمایت سعید آذری را دارم به دنبال انجام تفکراتم هستم. وقتی هیأت مدیره و مدیر کارخانه ما را حمایت می‌کنند نگران نیستم و به پشت سرم نگاه نمی‌کنم. اعتماد به جوانان برای باشگاه فوق‌العاده خوب است و شرایط مطلوبی را ایجاد می‌‌کند. فکر می‌کنم با توجه به هزینه دار بودن لیگ اگر هر ساله بخواهیم سرمایه باشگاه را صرف خرید بازیکن کنیم شرایط سخت می‌شود.

وی افزود: ما در کنار قاسم حدادی‌فر و قاسم‌ حدادی‌فرها باید بازیکنان جوان را بازی دهیم تا باتجربه شوند. این اتفاق در تیم من می‌افتد. من به کادر فنی‌ام هم افتخار می‌کنم. من از جمشید رشیدی مدیر آکادمی باشگاه و حاج رسولی‌ها کاپیتان اسبق تیم دعوت کرده‌ام که در کار فنی به ما کمک کنند و به کادر فنی‌ام افتخار می‌کنند. ما از جوانان استفاده می‌کنیم.3-4 5 روز یک بار بازی می‌کنیم. من از سعید فتاحی خواسته بودم بازی با پدیده را لغو کند اما این اتفاق نیفتاد که من به آذری گفتم جوانان را در ادامه بیشتر بازی می‌دهیم. اعتماد به جوانان یعنی اعتماد به بنزین سبز. جوانان ما پلکانی رشد می‌کنند. امروز مجبور شدم بازیکنانی مثل حبیب‌زاده و نیما طاهری را به روی سکو بفرستم.این رقابت وقتی از حضور در ترکیب 18 نفره آغاز شود به ترکیب 11 نفره هم می‌رسد.فارغ از اینکه چه کسی روی صندلی داغ ذوب‌آهن به عنوان سرمربی می‌نشیند. باشگاه با داشتن جوانان شرایط خوبی خواهد داشت چه من در این تیم باشم چه نباشم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد داوری مسابقه گفت: اعتقاد من و سعید آذری این است که باید به داوری و داوران احترام بگذاریم. در مورد فغانی فقط باید تعریف کنیم و نمی‌شود آن را نقد کرد. او آنقدر مسلط داوری می‌کند که آدم لذت می‌برد. کل بازی را به خوبی مدیریت می‌کند. مثل این می‌ماند که داری بازی را از تلویزیون نگاه می‌کنی و بازیکنی سمت چپش خالی است و می‌گویی به او پاس بده. وقتی فغانی اعتراض رونالدو را مجبور به سکوت می‌کند مایه افتخار ما و کشور است.

منصوریان گفت:‌شما بازی با الکویت و الزورا را دیدید. داور 50-50 را به سود حریف می‌گرفت. پنالتی ما را هم نگرفت. اما آیا کسی توانست داور را نقد کند؟ ناظر AFC به من گفت اگر کوچکترین حرفی علیه داور بزنی سه جلسه محروم می‌شوید. این حمایتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از داورانش انجام می‌دهد. آن داوران فوق‌العاده ضعیف بودند اما AFC از آنها حمایت کرد. ما هم باید به مرور فرهنگ فوتبالمان را به این سمت تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: وقتی یک بازی تمام می‌شود 50 نفر داوری را کارشناسی می‌کند. این خودش یک معضل است. خودمان هم دوست داریم حاشیه درست کنیم. من یک بار دیگر هم گفتم احترامی که فغانی در AFC و فیفا می‌بیند در کشور ما نمی‌بیند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه چه کاری باید بکنیم تا چنین فرهنگی ایجاد شود، گفت:‌ابتدا  باید باشگاه‌ها کار کنند. وقتی بازیکنی جریان بازی را از دست سرمربی خارج می‌کند باید با او برخورد شود. بعد هم فدراسیون حمایت کند. ما نمی‌توانیم هر هفته به داوران توهین کنیم. در یک بازی برای ما داور خوب قضاوت نکرد اما در رختکن گفتیم طبق قول و قراری که داریم باید از داور حمایت کنیم. 16 امتیاز به خاطر اشتباه داوری از دست داده‌ایم اما اگر مدام بخواهیم به داور حمله کنیم او هم مثل من و شماست و کنترل بازی از دستش خارج می‌شود. اول باشگاه‌ها بعد فدراسیون فوتبال باید حمایت کنند. کمیته انضباطی هم باید داوران را بدون اینکه کسی بفهمد تنبیه کند. البته ما داورانی در سطح بین‌المللی داریم.

منصوری افزود:‌بدترین چیز این است که ما به داوری لطمه بزنیم. فضای مدیا و فضای مجازی که دست پسرهای 13-14 ساله است و سرد و گرم زندگی را نچشیده‌اند به مربی و داور توهین می‌کنند. یک مرتبه 10 میلیون نفر حمله می‌کنند. یک بازیکن ستاره است پس از آن بدترین بازیکن می‌شود. فوتبال ما باید چشم و گوشش را روی فضای مجازی ببندد اما متاسفانه ما فوتبالی‌ها هم با موج فضای مجازی همراه شده‌ایم. وقتی داوری اشتباه می‌کند یک ادمین پست می‌گذارد و داور را به چالش می‌کشاند.ما داورانی داریم که فینال‌های آسیایی را قضاوت می‌کنند. بازی‌های استقلال خوزستان و سایپا برایشان مشکلی نیست خودمان کم لطف هستیم.

وی در پایان خطاب به خبرنگاران گفت:‌در آستانه سال جدید برای شما آسایش و آرامش آرزومندم.