برنده دربی صد درصد قهرمان می‌شود

علیرضا بیرانوند در حاشیه دیدار تیم امید ایران برابر عراق گفت: وظیفه من بود که به تماشای این بازی بیایم و امیدوارم تیم امید ایران بتواند با پیروزی در این دیدار مستقیماً از این مرحله صعود کند.

وی در خصوص صحبت‌هایش با وینفرد شفر اظهار داشت: بحث خاصی نبود. ما صحبت دوستانه انجام دادیم و هیچ حرفی در مورد دربی بین ما زده نشد.

بیرانوند در پاسخ به این پرسش که دربی را چطور می‌بینید؟ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز سپاهان برابر ذوب آهن به تساوی دست پیدا کرد و استقلال همچنان در جایگاه دوم باقی ماند، بازی سختی در پیش خواهیم داشت. این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار است و مطمئناً هم استقلال و هم ما تنها به پیروزی در این دیدار فکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط هر دو تیم به گونه‌ای است که هر تیم پیروز شود، صد درصد قهرمان می‌شود.

بیرانوند در خصوص اتفاقاتی که در شهرهای مختلف به دلیل بلایای طبیعی رخ داده است، یادآور شد: من متأسفم که شروع سال ۹۸ برای مردم ما خوب نبود و عده‌ای به دلیل بارندگی شدید، جان خود را از دست داده و عده‌ای هم بی خانمان شدند اما امیدوارم مسئولین هر چه سریع‌تر کمک کنند و چاره‌ای بیندیشند تا این اتفاق به پایان رسیده و مردمی که خانه‌هایشان را از دست داده اند، دوباره به منازلشان بازگردند.

دروازه بان پرسپولیس گفت: متأسفانه در استان من یعنی لرستان، خیلی از مردم منازل خود را از دست داده و شرایط سختی دارند. از مسئولان استان خواهش می‌کنم هرچه زودتر به درد این مردم رسیده تا بتوانند به شرایط عادی زندگی برگردانند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دربی نبود برای کمک کردن به لرستان می‌رفتید یا خیر؟ گفت: شک نکنید اگر دربی پیش رو نبود از برانکو اجازه می‌گرفتم به خرم آباد می‌رفتم. هرچند شاید کار زیادی از دستم بر نمی‌آید اما در کنار مردم می‌ماندم تا بتوانم از لحاظ روحی آنها را در شرایط خوبی قرار دهم. بعد از بازی با استقلال این کار را می کنم و به مناطق سیل زده می‌روم تا کنار مردم باشم. 

بیرانوند در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات مالی بازیکنان پرسپولیس حل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: در حال حاضر مهمتر از مشکلات مالی ما، مشکلات مردمی است که خانه‌هایشان را به خاطر سیل و یا عزیزانشان را از دست داده اند و باید همه تلاش کنیم تا این مشکل بزرگ هرچه زودتر برطرف شود.