جشن صعود ناگهانی امیدهای ایران در هتل

تیم امید ایران پس از پیروزی مقابل یمن و ترکمنستان در شرایطی مقابل عراق قرار گرفت که تنها در صورت پیروزی به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود می‌کرد. شاگردان زلاتکو کرانچار در پایان این مسابقه به تساوی صفر- صفر رضایت دادند و با این نتیجه در جایگاه دوم قرار گرفتند تا عراق صدرنشین شده و با خیال راحت راهی مرحله نهایی مقدماتی المپیک شود.

 

پس از سوت پایان مسابقه، بازیکنان تیم ایران که تصور می‌کردند جواز صعود را به دست نیاوردند مغموم و ناراحت روی چمن خیس ورزشگاه آزادی دراز کشیدند و چند دقیقه بعد با چشمانی اشکبار و چهره‌هایی ناراحت زمین را ترک کردند. اما چیزی که روی جدول مسابقات نقش بسته بود، حکم به صعود ایران می‌داد.

 

 

 

 

جدول تیم‌های دوم به خاطر تفاضل گل یکسان چند تیم و همچنین حذف نتایج تیم‌های چهارم دچار دگرگونی های خاصی شده بود ما در نهایت با توجه به اینکه ایران کارت زرد کمتری نسبت به سوریه گرفته بود و همچنین تفاضل گل بهتری سبت به عمان و مالزی داشت موفق شد به مرحله بعدی صعود کند.

 

البته خبر صعود دیرتر به اردوی ایران رسید. اما همان خبر کوتاه کافی بود تا شادی عجیبی را به جمع شاگردان کرانچار تزریق کند. جوانان پرامید تیم المپیک ایران در میان حمید استیلی و رضا شاهرودی سر از پا نمی‌شناختند و جشن صعود را بر پا کرده بودند. البته همانطور که حمید استیلی گفت تیم ایران غم  کشته‌شدگان سیل چندروز اخیر کشور را نیز بر دوش داشت و تلاش کرد تا با صعود به مرحله بعد، از غم خانواده سیل زدگان بکاهد.

 

 

حالا ایران جزو تیم های صعودکننده است و همه امیدوار هستند که پس از چندین و چند سال، فوتبال ایران روی المپیک را ببیند؛ اما طبیعتاً در مراحل بعدی کار سخت تر از این خواهد بود و شاگردان کرانچار نباید به اتفاقات دل ببندند و باید با قدرت بیشتری مقابل رقبا به میدان بروند.