قرار نیست در استقلال معجزه کنم!

باشگاه استقلال خوزستان دیروز سید محمد علوی را به عنوان سرمربی جدید خود معین کرد و او جایگزین سیروس نعمتی نژاد شد.

علوی که یکی از جوان ترین مربیان لیگ برتر به حساب می آید، پیرامون انتخابش به عنوان سرمربی استقلال اظهار داشت: من از زمان دومین سرمربی این فصل یعنی آقای بوستانی در تیم هستم و مدیون ایشان هستم که از من خواست به این تیم بیایم و به من اعتماد کرد. تیم ما خوب بازی می کرد ولی متاسفانه نتایج ضعیفی گرفتیم که باعث شد کادر تغییر کند. آقای قنبری آمد و بعد از او هم آقای نعمتی نژاد سرمربی تیم شد.

او درباره شانس استقلال خوزستان برای بقا و ماموریت دشواری که پیش روی این تیم است، گفت: در فوتبال چیزی معلوم نیست. مربیان در ایران با نتیجه زنده هستند. اگر نتیجه بگیرند، ادامه می دهند و اگر نه، کنار می روند. می دانیم که شرایط سخت است. ما تمام سعیمان را می کنیم که با این بچه های باغیرت و با تعصب کار بزرگی انجام دهیم تا اسم آنها و اسم خودمان در تاریخ فوتبال ثبت شود. خیلی ها می گویند نمی شود، اما می خواهیم آن را ممکن کنیم.

وی افزود: همه چیز شدنی است و در فوتبال می دانید که خیلی اوقات اتفاقات عجیبی می افتد. بازیکنان زیادی هم با وجود کمبود های تاکتیکی و تکنیکی، به خاطر غیرت و تعصبشان در فوتبال ماندنی شدند. به همین خاطر من اعتقاد به شانس ندارم و معتقدم باید سعی و تلاش انجام داد. خدا هم مزد این تلاش ها را می دهد. من نیامده ام که معجزه کنم ولی فکر می کنم این بچه ها توان انجام کار بزرگ را دارند.

علوی درباره شروع کار با اس خوزستان مقابل فولاد و دربی شهر اهواز گفت: احترام زیادی برای فولاد قائل هستم و می دانم که این باشگاه یک مجموعه قوی است و مربی با دانش و توانایی دارد. با این حال ما برای سه امتیاز می رویم و چیزی برای از دست دادن نداریم. سعی می کنیم که یک بازی خوب انجام دهیم و انشاالله که همراه با 3 امتیاز باشد.

او افزود: ما یک بازی دیگر هم مقابل نفت مسجد سلیمان داریم که از همه مهم تر است و به نوعی 6 امتیازی است. متاسفانه شرایط اینطور شده که باید با تیم هم استانی برای ماندن در لیگ بجنگیم. نباید این اتفاق برای خوزستان می افتاد که تیم ها تا این حد شرایط خوبی نداشته باشند.

سید محمد علوی در مورد وضعیت فعلی استقلال خوزستان هم گفت: الان اوضاع بد نیست و جزو معدود تیم هایی هستیم که 70 درصد مطالبات بچه ها را داده است. متاسفانه 6 امتیاز از تیم کم شد و خیلی اتفاقات تلخ مثل بسته شدن پنجره افتاد. همچنین یونس دلفی از تیم رفت. تیم ما در این فصل به بحران خورد. اما ما تلاش می کنیم که به نحو احسن کارمان را انجام دهیم و فصل را خوب تمام کنیم. اگر 6 امتیاز هم کم نمی شد، الان رقابت بسیار داغ بود و ما با خیال راحت تری بازی می کردیم.

علوی در مورد مزیت های حضور یک مربی جوان در تیم گفت: من بچه ها را خیلی خوب می فهمم و بالعکس آنها هم همینطور هستند. این فوتبال یک چرخه است که ما با هم کار داریم. هرکس بتواند کارش را به بهترین نحو انجام دهد، به نفع خودش هم می شود و بیشتر پیشرفت می کند.