5 ستاره استقلال در بازی با الهلال

در بحرانی ترین روزها، استقلال در کشور ثالث مقابل تیم پرستاره و گران قیمت الهلال قرار گرفت. این بازی از جهات مختلف اهمیت داشت چون بعد از کسب تنها یک امتیاز در دو هفته ابتدایی استقلال برای زندگی در گروه مرگ باید تمامی امتیازات این بازی دشوار را به حساب خود واریز و اولین برد فصل را ثبت می کرد.
وینفرد شفر قبل از بازی با دغدغه های بسیار زیادی روبرو بود به خصوص در ساختار تدافعی اما با وجود این مشکلات مرد آلمانی با اعتماد به نفس از نتایج قبلی با الهلال، شاگردانش را با روحیه و انگیزه بالا به مصاف قهرمان عربستان و صدرنشین گروه مرگ فرستاد و موفق شد یکی از شیرین ترین بردهای خود روی نیمکت استقلال را تجربه کند، بردی که جان دوباره ای به پسران آبی در دشوارترین گروه تاریخ لیگ قهرمانان داد تا آنها بار دیگر شانس زندگی و صعود پیدا کنند.
در راه این پیروزی بازیکنان استقلال از جان مایه گذاشتند که در این بین برای ثبت این برد 5 ستاره، 5 آبی پوش نمایشی بی نقص و فوق العاده از خود ارائه دادند تا سه امتیاز شیرین تر از عسل به حساب آبی های تهران در جنگ غول های غرب قاره واریز شود. به همین بهانه نگاهی اجمالی انداختیم به 5 ستاره درخشان آسمان دوحه در بازی غول ها، جایی که مسلما یکی دو نفر از آنها کاندیدای حضور در جدول ارزشمندترین بازیکنان هفته و تیم منتخب روز سوم خواهند بود.

پژمان منتظری
در بازگشت به پست تخصصی یکی از بهترین نمایش های خود در این هفته ها را ارائه داد. پژمان با آشنایی کامل به جو ورزشگاهی که سال ها با پیراهن الاهلی قطر در آن بازی کرده بود با آرامش رهبری خط دفاع استقلال را به عهده گرفت و علاوه بر موفقیت در این ماموریت توانست با پیشروی به موقع روی ضربات ایستگاهی پاس دقیق زوج خود در خط دفاع را به گل دوم استقلال تبدیل کند تا آب سردی بر پیکر نیمه جان الهلال ریخته شود. مسلما تجربه و آمادگی بالای مدافع باهوش و ملی پوش استقلال نقشی به سزا در این برد ارزشمند داشت.

علی کریمی
زننده گل اول و زودهنگام استقلال در روزی که زوج همیشگی خود در مرکز زمین را کنارش نمی دید در طول 90 دقیقه با حضور به موقع خود در تمامی صحنه ها جنگجوی اول آبی ها لقب گرفت. کریمی که با گل دیدنی خود روحیه خوبی هم پیدا کرده بود با وجود کارت زرد زودهنگام با احتیاط توانست از پس تمامی وظایف خود در میانه میدان برآمده و تمامی جنگ ها و نبردهای تک به تک را به سود خود و استقلال پایان بدهد. بدون شک می توان از بازی با الهلال به عنوان بهترین و کم نقص ترین نمایش علی کریمی برای آبی های پایتخت نام برد.

 

خسرو حیدری
وقتی وریا غفوری به بازی با الهلال نرسید انتخاب جانشین برای این مدافع راست ملی پوش به یکی از دغدغه های بزرگ شفر و طرفداران تبدیل شده بود. خسرو که در بیشتر هفته های گذشته نیمکت نشین بود در نهایت از سایر کاندیداهای ایستادن در پست دفاع راست پیشی گرفت تا در مصاف دشوار با الاهلی با اتکا به تجربیات سال های طولانی بازی در این پست، از عهده وظایف برآید و اجازه ندهد تا جای خالی وریا به چشم بیاید. خسرو با وجود این که هیچ کدام از ارسال های معروف خود را انجام نداد اما در نقش کاپیتان به خوبی استقلال را رهبری کرد تا از این آزمون دشوار سربلند بیرون بیاید.

آیاندا پاتوسی
از ابتدا هم مشخص بود استقلال می تواند روی ارسال ها و ضربات ایستگاهی به الهلال ضربه بزند از همین رو طرفداران این تیم خیلی به ستاره آفریقایی خود دل بسته بودند و پاتوسی هم آنها را ناامید نکرد. آیاندا بعد از یکی دوبازی کم فروغ در مصاف با قهرمان عربستان روی هر دو گل استقلال تاثیر اصلی را گذاشت و علاوه بر این ارسال های دقیق در سایر دقایق هم در میانه زمین همچون جواهری ارزشمند درخشید تا شفر بدون نگرانی از بابت بازیسازی، به یک برد شیرین برسد. با آمادگی که پاتوسی دارد قطعا استقلالی ها می توانند یکی از مدعیان اصلی صعود از گروه مرگ باشند.

محمد دانشگر
بعد از چند هفته مصدومیت و دوری از ترکیب اصلی استقلال، در یکی از مهم ترین بازی های فصل به جمع آبی ها برگشت و با حضورش هم اطمینان خاصی به ساختار تدافعی بخشید هم با بهره بردن از قدرت خود روی ضربات سر زمینه ساز یکی از گل های تیم شد. هوش بالا و حضور به موقع دانشگر در ارسال پاتوسی باعث شد تا این بازیکن نقش اصلی در گل دوم استقلال را ایفا کند و علاوه بر آن در طول 90 دقیقه به خوبی در جنگ های زمینی و هوایی از عهده مهاجمان سرشناس الهلال برآید. چه بسا اگر اشتباه زکی پور نبود درخشش دانشگر و منتظری در خط دفاع بیش از گذشته به چشم می آمد.