واکنش ذوالفقار نسب به احتمال جدایی برانکو از پرسپولیس

بیژن ذوالفقارنسب درباره پیروزی دو بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان گفت: فکر می‌کنم پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی و روانی داشت. این تیم توانست تحلیل خوبی روی حریف داشته باشد و در استفاده از بازیکنانش نیز به بهترین نحو ممکن کار کند. میزان دوندگی بازیکنان و وضعیت خوب روحی آنها کاملاً مشخص بود.

دلایل روحیه خوب پرسپولیس برد در دربی است

وی ادامه داد: یکی از دلایل روحیه خوب بازیکنان پرسپولیس پیروزی این تیم در دربی بود. تا قبل از دربی, پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی نداشت و یک باخت و یک مساوی در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده بود اما بعد از دربی مقابل پیکان خیلی خوب کار کرد و شب گذشته هم یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس را دیدیم.

تشکیلات استقلال بعد از باخت در دربی به بیرون درز کرد

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه آیا این تیم می‌تواند از گروهش صعود کند, اظهار داشت: پرسپولیس باید در همین شرایط خوب روانی باقی بماند, هر چند مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات نباید مانع راه تیم شود. در تیم‌هایی مانند پرسپولیس و  استقلال همیشه یک صحبت و یک حرکت یا یک عملکرد متوسط می‌تواند شرایط تیم را دگرگون کند. استقلال بعد از باخت در دربی -به دلیل خراب شدن یک پنالتی یا چیز دیگر- تشکیلات و ساختارش به بیرون درز کرد, این مسئله برای تیم‌های حرفه‌ای اصلاً خوب نیست.

هواداران انتظار دارند پرسپولیس حداقل دوباره به فینال آسیا برود

ذوالفقارنسب یادآور شد: یک شکست نباید تیم‌ها را به ناکامی سوق دهد و در آن سو یک پیروزی نیز نباید تیم‌ها را از خود بیخود کند. پرسپولیس بعد از این پیروزی باید روند خوبش را ادامه دهد و همین طور نتایج بهتری کسب کند, چرا که هواداران این تیم انتظار دارند حداقل دوباره فینال لیگ قهرمانان با حضور پرسپولیس برگزار شود.

موفقیت نمایندگان ایران در آسیا را باید به فال نیک بگیریم

کارشناس فوتبال ایران, در رابطه با اینکه در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن, استقلال و پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشتند, خاطرنشان کرد: این موفقیت را باید به فال نیک گرفت. فوتبال ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد اما باید در همه ارکان فوتبال تفکرات تغییر کند و حرفه‌ای عمل شود. باید تیم‌ها به موقع شرایط روحی و روانی‌شان بهبود یابد. بازیکنان, کادر فنی و مدیریت باید عملکرد حرفه‌ای داشته باشند. بازیکنان باید به حرکات و حرف‌های‌شان دقت کنند اما عموماً بازیکنان ما زندگی حرفه‌ای ندارند. مربیان ما نیز باید شیوه‌های نوین جهانی را یاد بگیرند و به تیم‌های‌شان تزریق کنند و همچنین مدیریت باید مشکلات عدیده را به حداقل برساند.

سرمربی تیم ملی نباید در اتاق‌های بسته فدراسیون انتخاب شود

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در ادامه گفت‌وگو درباره عدم انتخاب سرمربی تیم گفت: فدراسیون فوتبال دارد تلاش می‌کند اما ای کاش کارگروهی را مشخص و افرادی که در سطح بین‌المللی اطلاعات کافی دارند را درگیر پژوهش برای انتخاب سرمربی می‌کردند. به نوعی باید در این باره کار مطالعاتی صورت بگیرد چون مربیانی که برای تیم ملی ایران انتخاب می‌شوند باید از فوتبال ما شناخت کافی داشته باشند و از شرایط آن مطلع باشند.

ذوالفقارنسب عنوان کرد: به طور مثال کی‌روش را ایجنت‌ها تصادفی به فوتبال ما معرفی کردند. کی‌روش برای ما مربی بدی نبود اما عملکرد مدیریتی ما در قبال او ضعیف بود و باعث می‌شد از این مربی رفتارهای نامتعارفی ببینیم. برای اصلاح این موارد باید کارگروهی تخصصی تشکیل شود و سرمربی با در نظر گرفتن همه جوانب انتخاب شود, نه اینکه در اتاق‌های‌ بسته فدراسیون ایجنت‌ها بیایند و مربی معرفی کنند. در این بین چه کسی تحقیق می‌کند و چه کسی تایید؟! همه این موارد مهم است و امیدوارم فدراسیون فوتبال روشی شفاف و منطقی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی در پیش بگیرد.

یک ایرانی سرمربی موقت تیم ملی شود

وی تصریح کرد: اگر برای فدراسیون فعلاً انتخاب یک مربی خارجی خوب مشکل است, باید هرچه زودتر یک مربی داخلی به صورت موقت برای چند ماه انتخاب شود تا در فیفا‌دی‌ها از او استفاده شود و تیم ملی تشکیل اردو دهد. مربیان داخلی خوبی داریم اما فرهنگ جامعه و شرایط فوتبال ما نشان داده که مربیان ایرانی نمی‌توانند توانمندی‌های‌شان را در تیم ملی به اجرا بگذارند, مربیان ایرانی تیم ملی در گذشته با اینکه مربیان خوبی بودند یا نمی‌توانستند یا اجازه نمی‌دادند که توانایی‌های‌شان را به اجرا بگذارند.

مربی خارجی‌ دیگری نمی‌تواند مثل برانکو در پرسپولیس موفق باشد

ذوالفقارنسب درباره زمزمه‌هایی که درباره جدایی برانکو ایوانکویچ از پرسپولیس و حضور او روی نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود, گفت: نقش مربیان تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال کمتر از نقش مربی تیم ملی ایران نیست. اگر این مربیان توانمندی‌هایی در سطح بین‌المللی دارند می‌توانند در پرسپولیس و استقلال به خوبی اجرا کند و بهتر است دیگر ترکیب این تیم‌ها را به هم نزنیم. قطعاً برانکو قابلیت انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی را دارد اما ما می‌توانیم برای تیم ملی مربی خوب دیگری پیدا کنیم ولی در پرسپولیس پیدا کردن جایگزین برای برانکو دشوار خواهد بود. فکر نمی‌کنم هیچ مربی خارجی‌ بتواند مثل برانکو در پرسپولیس موفق باشد چرا که می‌توانیم 40 درصد موفقیت‌ پرسپولیس را به شناخت برانکو از پرسپولیس و فوتبال ایران مربوط بدانیم. جدا کردن برانکو نه به صلاح پرسپولیس است و نه تیم ملی.