پرسپولیس برای قهرمانی ۱۶ بازیکن هم‌سطح می‌خواهد!

 در فوتبال امروز مربیان هرگز قول قهرمانی نمی‌دهند و رسانه‌ها هم از هیچ تیمی به عنوان قهرمان زودهنگام یاد نمی‌کنند، اما برخی تیم‌ها ابزاری در اختیار دارند که شانس قهرمانی‌شان را افزایش می‌دهد. روزی خبرنگاران از مصطفی دنیزلی که فوتبال تماشاگرپسندی در پرسپولیس ارائه می‌داد، اما قهرمان نمی‌شد در این خصوص پرسیدند. سرمربی ترک‌تبار پرسپولیس حرف جالبی زد و گفت: «هر تیمی که قهرمانی و جام می‌خواهد باید حداقل ۱۶ بازیکن هم‌سطح داشته باشد.»

آن روز‌ها پرسپولیس فاقد ۱۶ بازیکن هم‌سطح بود و فاصله نفرات اصلی و ذخیره زیاد به نظر می‌رسید. پس از دنیزلی و به لطف تلاش‌های حبیب کاشانی که رابطه مطلوبی با ستاره‌های فوتبال داشت، تیم پرسپولیس خرید‌های خوبی انجام داد و با سرمربیگری افشین قطبی به عنوان قهرمانی لیگ هفتم رسید تا جمله معروف مصطفی دنیزلی به اثبات برسد. حالا به نظر می‌رسد تیم برانکو هم چنین شرایطی داشته باشد. علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، بشار رسن، ماریو بودیمیر و علی علیپور نفرات اصلی این تیم به شمار می‌روند که کنارشان بوژیدار رادوشوویچ، سروش رفیعی، امید عالیشاه، محسن ربیع‌خواه، سیامک نعمتی و حتی شایان مصلح و حسین ماهینی (در صورت رهایی کامل از بند مصدومیت) را می‌بینند. 

دست برانکو در خط میانی به قدری باز است که می‌تواند امید عالیشاه را از لیست مسافران امارات و بازی با الاهلی عربستان آن هم به خاطر مصاحبه‌ای نسبتاً جنجالی خط بزند. برانکو خوب می‌داند اگر عالیشاه را نداشته باشد مهدی ترابی و سیامک نعمتی را دارد که به راحتی در پست امید عالیشاه بازی کنند. این تعداد نفرات آماده و ترافیک به‌ویژه در خط میانی به قول مصطفی دنیزلی می‌تواند حداقل در لیگ برتر فوتبال ایران شانس قهرمانی پرسپولیس برانکو را بالا و بالاتر ببرد.