علت اصلی باخت پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

رضا حسن‌زاده، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شکست استقلال مقابل الهلال عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: از سوی هر دو تیم بازی خوبی را شاهد بودیم. وقتی که در هفته گذشته دو تیم مقابل همدیگر قرار گرفتند، کاری که انجام می‌دهند آنالیز یکدیگر است و در زمان آنالیز نقاط قوت و ضعف دو تیم مشخص می‌شود تا از نقاط ضعف هم به یکدیگر ضربه بزنند. این اتفاق برای الهلال افتاد. این تیم مقابل استقلال باانگیزه‌تر بود و باپاس‌کاری‌هایی که انجام داد در دفاع استقلال شکاف ایجاد کرد. فکر می‌کنم الهلال سه موقعیت بیش‌تر نداشت که یکی از آن‌ها به گل تبدیل شد.

او ادامه داد: درست است که الهلال مقابل استقلال ده نفره شد اما ما هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم موقعیت‌های گلزنی خوبی داشتیم. از شوتی که علی کریمی به تیر دروازه حریف زد تا موقعیت تک به تکی ایسما داشت که آن موقعیت شم گلزنی یک مهاجم را نشان می‌دهد که در برابر آن موقعیت باید ظرافت بیش‌تری به خرج می‌داد.

حسن‌زاده درباره فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان گفت: من پرسپولیس را هم دیدم ناراحت شدم. مشخص بود که بازیکنان خسته بودند و این مساله در بازیکنان استقلال هم مشهود بود. باید برنامه‌ریزی طوری انجام شود که هم نگاه روی ایران و هم روی بازی‌های آسیایی باشد. باید برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد. قطعاً لیگ قهرمانان آسیا از ارجحیت بیش‌تری برخوردار است. امکانش هست که برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد و استقلال و پرسپولیس بتوانند با آمادگی بیش‌تری در مسابقات آسیایی حضور داشته باشند.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: استقلال و پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارند و می‌توانند در ادامه بهترین نتیجه را بگیرد. هم استقلال و هم پرسپولیس شانس برای پیروزی داشتند اما نتوانستند از این بازی‌ها به برد برسند. به نظر من باید فدراسیون هماهنگی‌های لازم را بین مدیران دو باشگاه ایجاد کند تا این دو تیم بتوانند در ادامه راه لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسند.

او در پایان درباره شرایط استقلال در لیگ برتر گفت: الان استقلال در رده دوم جدول قرار دارد و ۵ بازی پیش روی این تیم است. برای این که استقلال در ادامه راه لیگ برتر موفق شود، باید بدون این که به نتایج دیگر تیم‌های بالای جدول نگاه کند، به پیروزی به بازی‌های پیش روی خود فکر کند. چون تیم‌های بالای جدول قطعاً امتیاز از دست خواهند داد و این طرز تفکر می‌تواند استقلال را به قهرمانی نزدیک کند.