استقلال صدرنشین لیگ در نیم‌فصل دوم!

تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده پس از پایان نیم‌فصل اول جزو ۵ تیم بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر بودند. پس از پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر نیز تیم‌های فوق الذکر کماکان ۵ رده ابتدایی جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش قصد داریم عملکرد این تیم‌ها را در نیم‌فصل دوم بررسی کنیم.

بهترین‌های خط حمله

تیم‌های پرسپولیس و استقلال در نیم‌فصل دوم با ۱۶ گل زده بهترین‌های خطوط حمله را در اختیار دارند. تیم استقلال توانست با جذب چند بازیکن خط حمله خود را احیا کند و آمار و ارقام نیز بر موفقیت آبی‌پوشان در جذب بازیکن صحه می‌گذارد. در آن طرف میدان نیز پرسپولیس پس از عملکرد خوبش در نیم‌فصل اول با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، در نیم‌فصل دوم نیز با جذب چند بازیکن به عملکرد خوب خود ادامه داد.

بهترین خط دفاع

استقلال با هدایت شفر در دو فصل گذشته برترین تیم دفاعی بوده است. در لیگ هجدهم استقلال با ۹ گل خورده به تنهایی بهترین تیم در خط دفاعی است. در نیم‌فصل دوم لیگ آبی‌ها با دریافت ۳ گل به حفظ رکورد خود ادامه داده‌اند.

نزول پدیده!

پدیده شهر خودرو مشهد در نیم‌فصل اول با کسب ۳۱ امتیاز در رده دوم لیگ برتر قرار داشت. در نیم‌فصل دوم، اما شرایط برای شاگردان گل‌محمدی تغییر کرد و آن‌ها به دلیل کسب نتایج ضعیف‌تر نسبت به نیم‌فصل اول از رده دوم رده‌بندی به رده پنجم رسیده‌اند.

تساوی فولاد و پدیده

بررسی امتیازات کسب‌شده در نیم‌فصل دوم از سوی دو تیم پدیده و فولاد نشان می‌دهد فولاد در نیم‌فصل دوم ۱۵ امتیاز کسب کرده و از این لحاظ با پدیده مساوی شده است.

استقلال صدرنشین!

استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با کسب ۲۵ امتیاز از ۱۱ بازی صدرنشین جدول است. آن‌ها با ۸ برد، یک تساوی و ۲ باخت توانسته‌اند نسبت به نیم‌فصل اول ۴ پله صعود کرده و صدرنشین نیم‌فصل دوم باشند. صعود شاگردان شفر و حضور در رده دوم لیگ نشان می‌دهد استقلال نتایج قابل قبولی را در نیم‌فصل دوم به دست آورده است.

سقوط ۳ پله‌ای قلعه‌نویی!

تیم سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ هجدهم با ۳۱ امتیاز در رده اول جدول رده‌بندی قرار داشت. در نیم‌فصل دوم، اما شاگردان قلعه‌نویی با ۵ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت با ۱۹ امتیاز در رده چهارم جدول نیم‌فصل دوم قرار گرفته و در واقع ۳ پله سقوط کرده‌اند!

یک پله صعود

تیم تراکتورسازی پس از نیم‌فصل اول با ۲۶ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. پس از تغییرات کادر فنی قرمز‌های تبریز و تا هفته بیست و ششم لیگ برتر با ۷ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت در رده سوم رده‌بندی نیم‌فصل دوم قرار گرفته و یک پله صعود کرده‌اند.

باز هم برتری آبی‌ها!

بررسی تفاضل آبی‌های پایتخت نشان می‌دهد آن‌ها برتری بسیار خوبی نسبت به دیگر حریفان دارند. استقلال در نیم‌فصل اول لیگ برتر با تفاضل ۱۲ در رده دوم تفاضل‌ها قرار داشت، اما پس از عملکرد خوب در نیم‌فصل دوم آن‌ها با کسب تفاضل ۱۳ در یازده هفته نیم‌فصل دوم در رده اول قرار گرفتند. پس از استقلال، پرسپولس و تراکتور با کسب تفاضل ۱۰ در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. سپاهان با تفاضل ۶ و پدیده با تفاضل ۲ در رده‌های بعدی قرار دارند.

کم‌باخت‌ترین

تیم پرسپولیس از ابتدای نیم‌فصل دوم تا هفته بیست و ششم لیگ برتر یک باخت را به ثبت رسانده. تنها باخت شاگردان برانکو برابر فولاد خوزستان و در شهر اهواز بوده است. قرمز‌های پایتخت با یک باخت به عنوان کم‌باخت‌ترین تیم نیم‌فصل دوم تا هفته بیست و ششم رقابت‌ها شناخته می‌شوند.

امید به قهرمانی

شاگردان شفر با کسب ۵۰ امتیاز از ۲۶ هفته لیگ هجدهم در رده دوم رده‌بندی قرار دارند. اختلاف ۵ امتیازی با تیم اول یعنی پرسپولیس در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ و عملکرد خوب آبی‌ها در نیم‌فصل دوم امید‌های آن‌ها را برای لغزش قرمز‌ها و قهرمانی استقلال در لیگ برتر زنده نگه داشته است.

 

جدول ۵ تیم مدعی دور برگشت لیگ برتر

 

ردیف

تیم

بازی

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

امتیاز

تفاضل

۱

استقلال

۱۱

۸

۱

۲

۱۶

۳

۲۵

۱۳

۲

پرسپولیس

۱۱

۷

۳

۱

۱۶

۶

۲۴

۱۰

۳

تراکتورسازی

۱۱

۷

۲

۲

۱۵

۵

۲۳

۱۰

۴

سپاهان

۱۱

۵

۴

۲

۱۳

۷

۱۹

۶

۵

پدیده

۱۱

۴

۳

۴

۸

۶

۱۵

۲