سوال جالب علی دایی درمورد سرمربی تیم ملی

علی دایی پس از تساوی بدون گل سایپا برابر ماشین‌سازی در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فکر می‌کنم بازی پایاپایی بود، هم در نیمه اول و هم نیمه دوم. در نیمه اول ماشین‌سازی یکی دو موقعیت خوب به دست آورد اما دروازه‌بان ما توپ‌ها را گرفت. پس از آن توانستیم از نظر فوتبالی خوب کار کنیم و حتی اواخر بازی فشار آوردیم تا به گل برسیم. این نوع بازی‌ها سخت است و در نهایت با تساوی با پایان رسید.

وی در مورد اینکه سایپا برنامه‌ای برای پیروزی نداشت، تصریح کرد: نظر شما محترم است اما من این عقیده را ندارم. در نیمه اول، ماشین‌سازی چند موقعیت ایجاد کرد تا فشار بیاورد اما موقعیت‌هایی که داشت از روی ارسال‌های بلند بود. ما از عمق فرصتی به ماشین‌سازی ندادیم تا با دروازه‌بان ما تک به تک شوند. همانطور که گفتم بازی پایاپای بود. بازیکنانم در زمین تلاش خود را کردند و با توجه به اینکه مقابل تماشاگران حریف بازی می‌کردند، این نوع بازی طبیعی بود. آنطور که می‌خواستم نبودند اما از عملکرد و تلاش آنها رضایت دارم. اینکه می‌گویید خط هافبک ماشین‌سازی بهتر بود، بگویید چه کار خاصی کردند؟

سرمربی تیم فوتبال سایپا در رابطه با اینکه ماشین‌سازی در غیاب چند بازیکن اصلی‌اش بهتر بود، خاطرنشان کرد: این اولین بار بود که ماشین‌سازی ۴ بازیکن تیمش را نداشت اما بازیکنان تیم من خواسته یا ناخواسته رباط صلیبی پاره کردند و یا مصدوم بودند. سارفو و علی دشتی مصدوم شده‌اند. هفت و هشت بازیکن من مدت‌هاست مصدوم هستند و با این همه مصدوم وارد زمین می‌شویم. بروید و ببینید که مدافع ما چند ساله است؟ امیرحسین حسین‌زاده بازیکن جوان ماست و به غیر از دروازه‌بان‌مان و مهرداد کفشگری بازیکنی بالای ۲۸ سال نداریم، آن هم در شرایطی که نه زمین مناسب داریم و نه پولی می‌دهند. با این حال تا اینجای لیگ عملکرد خوبی داشته‌ایم.

دایی در مورد اینکه آیا از تساوی به دست آمده رضایت دارد یا نه، گفت: از نتیجه راضی نیستیم اما مساوی در زمین حریف مثل برد است. این یک امتیاز نه به درد ما خورد و نه ماشین‌سازی. با این تساوی در جایگاه‌های‌مان باقی ماندیم.

وی در واکنش به اینکه صحبت‌هایش درباره تراکتورسازی فضای مثبتی را به وجود آورده است و اینکه نظرش درباره تغییرات این فصل تراکتورسازی چیست، گفت: دیدگاهم نسبت به تراکتورسازی عوض نشده و می‌خواهم یک تیم از آذربایجان قهرمان شود. از خوزستان و دیگر استان‌ها به قهرمانی رسیده‌اند اما به خاطر ندارم یک تیم از آذربایجان به قهرمانی رسیده باشد. تراکتورسازی در سال‌های اخیر مدعی بوده اما به قهرمانی نرسیده است. امسال تراکتورسازی نمره قبولی گرفت و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و زنوزی تیمش را تقویت کند. این تیم می‌تواند نتایج بهتری کسب کند. تراکتورسازی دو لغزش داشت و اگر رخ نمی‌داد، الان جزو مدعیان قهرمانی بود. در یک سال نمی‌توان از مجموعه مدیریتی انتظار داشت همه چیز را به شرایط ایده‌آل برساند. باید به آنها زمان داد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در رابطه با ادامه همکاری‌اش با سایپا برای فصل بعد، خاطرنشان کرد: در این مورد صحبتی انجام نداده‌ایم. تا پایان فصل صبر کرده و سپس تصمیم می‌گیریم.

دایی بار دیگر در خصوص این بازی عنوان کرد: با اما و اگر نمی‌توان صحبت کرد. اگر ما بازیکن سرعتی داشتیم تا همه بازیکنان ماشین‌سازی را دریبل کند، برنده می‌شدیم. هم من از ماشین‌سازی و هم مهاجری از تیم ما شناخت داشت. اگر ماشین‌سازی کمتر گل زده، به حساب این نگذارید که این تیم مهاجم خوب ندارد، بلکه سیستم آنها در خارج از خانه دفاع و ضد حمله بوده و مهاجری به خوبی این سیستم را اجرا کرده است. در بازی با استقلال، تیم ماشین‌سازی گلی خورد که کسی انتظارش را نداشت. ماشین‌سازی در خانه باز بازی می‌کرد و سعی کردیم از فضا استفاده کرده و به گل برسیم اما ناکام بودیم. بازیکنانم برای بردن آمده بودند. به بازیکنانم تبریک می‌گویم چون در فضای بدی کار کردیم. اگر شایستگی‌های بازیکنانم نبود، سایپا برای نیفتادن می‌جنگید.

وی درباره عدم انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال گفت: در خصوص تیم ملی افراد دیگری تصمیم می‌گیرند و هر چه بگوییم آنها کار خودشان را می‌کنند. هر مربی خارجی خوبی به راحتی به ایران نمی‌آید. ما فقط از نظر اقتصادی و نظامی تحریم نشده‌ایم. اگر مربی خارجی به ایران بیاید، دنبال این است که چند بازیکن بزرگ در تیم‌های خوب حضور داشته باشند. همه ما نگران تیم ملی هستیم. اگر هر چه سریع‌تر مربی تیم ملی انتخاب نشود، ضرر می‌کنیم. اگر پس از لیگ سرمربی انتخاب شود، بر اساس کدام مسابقات می‌خواهد بازیکنان را انتخاب کند؟