سرنوشت نامشخص امیر عابدزاده در ماریتیمو

امیر عابدزاده سومین فصل حضور در ماریتیمو را سپری می‌کند. دروازه‌بان تیم ملی ایران که فصل را به‌عنوان دروازه‌بان نخست ماریتیمو آغاز کرد، برای یازدهمین هفته متوالی درون دروازه این تیم قرار نگرفت. اتفاقی که شاید برای چهاردهمین بار تکرار نشود و در بازی پیش روی ماریتیمو، امیر را در ترکیب ثابت ببینیم. عابدزاده البته تا هفته سیزدهم لیگ برتر پرتغال درون دروازه ماریتیمو بود اما وقتی به تیم ملی آمد تا در اردوی پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا شرکت کند، تقریبا همه چیز برای او از دست رفت. حتی پیراهن شماره یک تیم و حضور در ترکیب اصلی ماریتیمو.

 عابدزاده به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا، 6 بازی ماریتیمو در لیگ پرتغال را از دست داد. وقتی او به تمرینات ماریتیمو برگشت، چارلس برزیلی و 25 ساله به دروازه‌بان نخست این تیم پرتغالی تبدیل شده بود. چارلس بازی‌های کم‌ نقصی انجام داد و البته تغییر سرمربی هم باعث شد تا کمتر یا بهتر بگوییم اصلا بازی به امیر عابدزاده نرسید.

 عابدزاده این فصل 13 بار و روی هم 1370 دقیقه در ترکیب ماریتیمو بوده و چارلس که ابتدای فصل ذخیره او بود، 16 بازی برای تیم پرتغالی انجام داده و نام خود را به‌عنوان دروازه‌بان شماره یک مطرح کرده است. چارلس که سابقه بازی برای تیم‌های زیر 17 و 19 ساله‌های ملی برزیل را دارد و البته زمانی هم دروازه‌بان تیم مشهور واسکودوگاما در این کشور بوده، در این مقطع از فصل از امیر عابدزاده سبقت گرفته و به انتخاب اول آرماندو پتی- سرمربی ماریتیمو- تبدیل شده است.

 حضور در جام ملت‌های آسیا که البته بدون انجام بازی برای عابدزاده به پایان رسید، نقش مهمی را در نیمکت‌نشینی او در ماریتیمو ایفا کرده و شاید اگر این تورنمنت نبود، امیر عابدزاده همچنان دروازه‌بان اصلی ماریتیمو بود و هرگز فرصت بازی به چارلس نمی‌رسید. در هفته سی‌ام لیگ برتر پرتغال اما ماریتیمو به مصاف بنفیکا رفت و با نتیجه 6 بر صفر مغلوب این تیم شد. نتیجه‌ای که در ورزشگاه خانگی رقم خورد تا کادر‌فنی و دروازه‌بان ماریتیمو- چارلس – مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار بگیرند. عابدزاده‌ با انگیزه بازی در جام ملت‌های آسیا و البته پیشرفت در تیم ملی، دعوت کارلوس کی‌روش را به درستی پذیرفت و حالا امیدوار است همچنان به تلاش در باشگاه پرتغالی‌اش ادامه بدهد و به‌زودی دوباره پیراهن شماره یک ماریتیمو را بر تن کند. اتفاقی که به هیچ وجه دور از دسترس او نیست. بخصوص که ماریتیمو 6 گل دریافت کرده و عملکرد چارلس هم با انتقادهای فراوانی مواجه شده.

 ماریتیمو در بازی آینده خود باید مقابل تونده‌لا بازی کند. دیداری که از هفته سی و یکم برگزار می‌شود و می‌تواند ماریتیمو را به چند پله بالاتر برساند. برای این بازی، شاید شاهد بازگشت امیر عابدزاده به ترکیب ثابت ماریتیمو باشیم. تیمی که از 30 بازی 33 امتیاز کسب کرده و البته باید مقابل تیمی قرار بگیرد که تنها 2 امتیاز کمتر از ماریتیمو اندوخته. این بازی می‌تواند بازگشت امیر عابدزاده و ماریتیمو باشد. اتفاقی جذاب، آن هم 4 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ پرتغال در فصل 2019-2018.