از خداحافظی‌ام پشیمانم عذر می‌خواهم


او معتقد است، گرچه دو سال از میدان مسابقات دور بوده، اما در سه، چهار ماه گذشته فشرده تمرین کرده و تمام فکر و ذکرش برای المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

میراسماعیلی که در بازی‌های آسیایی از کسب مدال بازماند، ‌ در گفت‌وگو با ایسنا از مردم عذرخواهی کرد و در رابطه با این مسابقات سخن گفت.

* آیا دو سال از میادین جودو کناره‌گیری کردید پشیمان نیستید؟

چرا پیشمانم. شاید اگر در کوران مسابقات می‌بودم می‌توانستم بهتر باشم. من نه از لحاظ بدنی کم آوردم و نه از لحاظ روحی. مشکل اینجا بود که از میدان مسابقات دور بودم، نمی‌دانم، شاید خدا خواست که این‌طور شود. ولی مطمئنم اگر کنار نمی‌رفتم امروز نتیجه خیلی بهتر بود. در گوانگجو کسی کم کاری نکرد. هیچ کس دوست ندارد، تیمش ببازد. کادر فنی هم زحمت کشید. ما باید این قدر در مسابقات مختلف شرکت کنیم تا جایگاه خود را دوباره به دست بیاوریم. در یکی دو سال اخیر اعتماد به نفس‌مان ضعیف شده که با مدال گرفتن جبران می‌شود.

*‌ خیلی‌ها معتقدند که شرکت شما در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ اشتباه است.

من به نظر همه احترام می‌گذارم اما کسی نمی‌تواند خودش را گول بزند. من برای برگشتن به میدان مسابقه مشاوران خوبی داشتم. از قهرمانان زیادی کمک گرفتم. نتیجه تست آمادگی جسمانی‌ام بسیار خوب بود. هیچ کس به اندازه خود شخص نمی‌داند که آماده است یا نه. من اعتماد به نفس قهرمان شدن را دارم و مطمئنم باز نتیجه می‌گیرم.

*‌ تغییر قوانین جودو چقدر در نتیجه نگرفتن جودوکاران ایرانی موثر بوده است؟

این موضوع تاثیری در عملکرد من نداشت. من فقط باید به اعتماد به نفس گذشته‌ام بازگردم. درست است که تجربه چند سال قهرمانی را دارم اما دو سال دوری از میادین ورزشی سخت است. من دست همه منتقدان را می‌بوسم اما اصلا از این که به جودو برگشتم پشیمان نیستم. چون می‌خواهم باز هم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

*‌ حاشیه‌های موجود در جودو چقدر در تضعیف جودو ایران تاثیر داشت.

خیلی. حاشیه‌هایی که شاید سازنده آن خود ما، رسانه‌ها و …، دست به دست هم دادند تا ضربه بخوریم. باید به تیم روحیه داد. خود من از این برد و باخت‌ها زیاد داشتم. اما باید کمک کنیم تا جودو به شرایط گذشته خود برگردد.

*‌ به نظر می‌رسید بدن جودوکاران ایرانی بعد از بازی اول تحلیل می‌رود و دیگر توانایی انجام مسابقه‌های بعدی را ندارند.

نه، من خودم جا داشتم که سه مسابقه دیگر بدهم. راحت هم به وزن رسیدم.

*‌ اما کاهش وزن‌های غیرحرفه‌ای روی عملکرد جودوکاران تاثیر منفی گذاشته بود.

همه دنیا همین طور است، حریف کره‌ای من که اول شد شب قبل از مسابقه یک ساعت دوید و من نیم ساعت دویدم. او دو کیلو اضافه وزن داشت و من یک کیلو.

*‌ اما کاهش وزن با این سرعت خطرناک نیست؟

قبول کنید که قهرمانی با سلامتی مغایر است.

*‌ برنامه تان برای آینده چیست؟

شاید از اینجا به مسابقات جایزه بزرگ امارات بروم. من به رنکینگم احتیاج دارم. حالا در رنکینگ ۸۰ هستم و راه‌ تا رنکینگ ۲۲ که جواز ورود به المپیک را می‌دهند زیاد است اما این توانایی را در خود می‌بینم که موفق شوم.