شفر قربانی مربیان پرسپولیسی

بازی با پدیده در واقع سیزدهمین تقابل سرمربی پیشین استقلال با سرمربیان پرسپولیسی در این فصل (با احتساب لیگ برتر و جام حذفی) بود و نتایجی در آن تقابل‌ها رقم خورده که به اتفاق مرور می‌کنیم.

مرزبان، ناکام واقعی

در میان مربیان پرسپولیسی، علیرضا مرزبان ضعیف‌ترین کارنامه را برابر شفر داشته است. مربی اسبق پرسپولیس همراه با نفت مسجدسلیمان ۲ بار در عرصه لیگ برتر و یک مرتبه نیز در جام حذفی مقهور استقلال شفر شده است تا از این بابت نتایج بسیار ضعیفی برابر مرد آلمانی داشته باشد.

کریمی و سنگین‌ترین شکست

مرزبان در این فصل بیشتر از هر مربی پرسپولیسی دیگری مغلوب شفر شد، ولی سنگین‌ترین شکست را علی کریمی برابر مرد آلمانی استقلال متحمل شده است. کریمی با سپیدرود در رشت، شکست سنگین ۵ بر صفر را مقابل آبی‌ها تجربه کرده است. البته علی دایی و مهدی تارتار نیز در لیگ برتر هرکدام یک بار به شفر باخته‌اند. سه مساوی استقلال برابر مربیان پرسپولیسی نیز برابر برانکو (پرسپولیس)، یحیی گل‌محمدی (پدیده) و علی دایی (سایپا) رقم خورد.

باخت‌های چهارگانه

اما برسیم به شکست‌ها. برانکو، یحیی، علی دایی و مهدی تارتار ۴ شکست به شفر تحمیل کردند که البته دایی همراه با سایپا، استقلال شفر را در جام حذفی مغلوب کرد. دیداری که حاشیه‌های زیادی را برای آبی‌پوشان پایتخت به ارمغان آورد. البته استقلال یک پیروزی مقابل پیکان حسین فرکی کسب کرده است. هرچند که حسین آقا سال ۵۹ به مدت ۶ ماه در پرسپولیس توپ زده، ولی نمی‌شود او را پرسپولیسی قلمداد کرد.

برد‌های بیشتر، باخت‌های پررنگ‌تر

بدون احتساب بازی با پیکان، شفر تا اینجای کار، این فصل ۱۳ بازی در لیگ و جام حذفی مقابل مربیان پرسپولیسی داشته که حاصل آن ۶ برد، ۳ مساوی و ۴ باخت بوده است. اگرچه بیلان پیروزی‌های او مقابل پرسپولیسی‌ها بهتر است، ولی باید قبول کنیم که باخت‌هایش پررنگ‌تر و سنگین‌تر بوده است. شفر جام حذفی را مقابل یک مربی پرسپولیسی (دایی) از دست داد. شهرآورد را به برانکو باخت و شنبه شب هم یحیی گل‌محمدی شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر را از او گرفت. بی شک این سه مربی یکی از عوامل اصلی اخراج او از استقلال محسوب می شوند.