توضیح مهم فتحی درباره غائله شفر در تمرین

امیرحسین فتحی که امروز روزی پرمشغله و پرمسئله را در باشگاه استقلال گذرانده و تصمیم مهمی را برای تیمش اتخاذ کرده است، امروز با چالشی کنترل نشده مواجه شد؛ غلیان احساسات هوادارانی که از دیدن تصاویر ممانعت از ورود وینفرد شفر به تمرین استقلال، ناراحت و عصبانی شده بودند.

فتحی که مدیری آداب دان و اهل گفتگوست، با اشاره به انتقادی که از وی در تعلیق وینفرد شفر و همچنین موضوع ویدیوی راه ندادن شفر به تمرین استقلال چنین می‌گوید: این را باید بگویم که آقای شفر یک مربی خیلی خوب و یک انسان جنتلمن هستند و ما در دوره ی حضور ایشان در استقلال در این چند وقت ارتباط بسیار خوبی باهم داشتیم و رابطه مان صمیمانه و توأم با احترام بود.

وی در ادامه گفت: هم ما و هم آقای شفر علاقه مند بودیم و هدف گذاری کرده بودیم قهرمان لیگ شویم و در آسیا نیز به هدف های بیشتری برسیم اما این اتفاق رخ نداد تا شاید بخشی از این مسئله به توانایی های ایشان بر می گردد. البته آقای شفر مطمئنا تمام توان خود را در این راه گذاشته اند و مثل هر مربی دیگری علاقه مند به پیروزی و بهبود شرایط خود در مارکت و لذت کسب جام بودند که متاسفانه این اتفاق با شرایطی که ما انتظار داشتیم، رخ نداد.

فتحی در توضیح مسئله ای که امروز در تمرین استقلال پرداخت و گفت: راستش من فیلم را بعدا دیدم اما فکر می کنم اصولا حضور شفر در تمرین استقلال نادرست بود. ما وقتی که خبر تعلیق ایشان را روی سایت منتشر کردیم، از طریق آقای زرندی به اطلاع ایشان رساندیم که نباید در تمرین حضور پیدا کند اما ظاهرا ایشان گفته بود که نامه ای به دست من نرسیده است. بعد من مستقیما با ایشان تماس گرفتم و تاکید کردم که این تصمیم درباره ایشان گرفته شده و نامه ای نیز به ایشان ارسال شده است و نباید او در تمرین حضور پیدا کند اما ایشان بر خلاف چیزی که از باشگاه ابلاغ شده بود عمل کردند و به راننده گفته بودند که حتما من را به تمرین استقلال ببر. باقی ماجرا را که خودتان در ویدئو منتشر شده دیده اید. همانطور که مشخص است آقای ساشا شفر نیز از در حال فیلمبرداری از این صحنه است. البته من به هیچ وجه قصد ممانعت از ورود ایشان به تمرین را نداشتم اما آقای شفر می خواست لباس ورزشی بپوشد و تیم را تمرین بدهد که به هر حال این مساله برای ما کمی عجیب بود زیرا هیچ مربی حرفه ای بعد از دریافت خبر عدم تمایل باشگاه برای همکاری، چنین رفتاری از خود نشان نمی دهد و در تمرین حاضر نمی شود. ما در اصل با تیم مشغول کار با سرمربی جدید بودیم و آقای شفر نیز باید از حضور در تمرین خود داری می کرد اما این اتفاق رخ نداد. البته ایشان بعدا گفتند که می خواهند با آقای طاهری صحبت کنند و این اتفاق نیز رخ داد و آقای طاهری با ایشان صحبت کرد و موضوع دیگری نبود. شاید آقای شفر از من درخواست می کرد تا در تمرین حاضر شود و با بازیکنان خداحافظی کند، من قبول می کردم اما شکلی که ایشان در تمرین حاضر شد و ظاهرا قصدش ادامه کار فنی در تیم بود، قابل انجام نبود. ضمن اینکه ما در محل تمرین را نبسته بودیم و ایشان وارد محوطه زمین تمرین ما هم می شود.

فتحی در ادامه تاکید کرد: شفر سرمربی استقلال بوده و با وجود تصمیمی که گرفته شده احترام او برای مجموعه استقلال واجب است.

در پایان صحبت ها نیز از فتحی درباره نوع توافق با شفر برای پایان همکاری سوال می کنیم که او ترجیح می دهد این مسئله را در فضای مطبوعاتی مطرح نکند اما امیدوار است این اتفاق با حداقل خسارت برای باشگاه استقلال رخ بدهد. به هر حال قرارداد دوساله شفر و مبلغ خسارتی که پس از قطع همکاری با شفر باید پرداخت شود، چندان هم متوجه او نیست و او باید به تعهدی که باشگاه در زمان مدیریت افتخاری داده شده است، تن بدهد که این مسئله به هر حال از مشکلات پیش روی استقلال به شمار می آید؛ به ویژه که شفر اهل گفت و گو در موضوع قرارداد و مسائل مالی نیست.