زمان دیدار ایران و کره مشخص شد

مکان و برنامه‌های مربوط به مسابقات دوستانه تیم ملی فوتبال مردان کره جنوبی برابر استرالیا و ایران امروز (جمعه) مشخص شد.

فدراسیون فوتبال کره جنوبی (KFA) اعلام کرد که کره جنوبی با مربیگری پائولو بنتو، دیدار برابر استرالیا را روز ۷ ژوئن ساعت ۸ بعد از ظهر در استادیوم بوسان، در ۴۵۰ کیلومتری جنوب سئول، برگزار خواهد کرد و چهار روز بعد، (۱۱ ژوئن/۲۱ خرداد) ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی، با ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول دیدار می‌کند.

برنامه‌های میزبانی این دیدار‌های دوستانه در ماه ژوئن، برای اولین بار در ۱۹ آوریل اعلام شد.

مقام رسمی فدراسیون فوتبال کره (KFA) گفت: استرالیا به کره جنوبی سفر خواهد کرد تا بازی برگشت دیدار‌های دوستانه را انجام دهد، کره جنوبی ماه نوامبر گذشته در "بریزبن" با این تیم دیدار کرده بود. آخرین دیدار کره جنوبی با ایران اوت ۲۰۱۷ در مرحله مقدماتی جام جهانی بود.

ایران تیم نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در رده بندی فیفا در رتبه ۲۱ جهان، ۱۶ پله بالاتر از کره جنوبی و ۲۰ پله بالاتر از استرالیا، قرار دارد.

کره جنوبی ۳۰ بار با ایران روبرو شده که ۹ پیروزی، هشت تساوی و ۱۳ شکست را تجربه کرده است. آخرین پیروزی کره جنوبی برابر ایران ژانویه ۲۰۱۱ در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بود. در بازی‌های بعدی، ایران چهار پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی به دست آورد، تا این که در ماه آگوست ۲۰۱۷ در مسابقات انتخابی جام جهانی بازی ۲ تیم صفر - صفر مساوی شد.

ایران بعد از جدایی کارلوس کی روش، سرمربی سابق خود که به کلمبیا رفته، هنوز بدون مربی است.

در ۲۷ دیدار مقابل استرالیا، کره جنوبی ۷ برد، ۱۱ تساوی و ۹ شکست داشته است. در ۶ بازی گذشته خود در برابر استرالیا، آن‌ها تنها یک پیروزی، سه تساوی و ۲ شکست داشته اند.

در سال ۲۰۱۹ کره جنوبی ۶ پیروزی و یک شکست کسب کرده است. تنها شکست این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر در ماه ژانویه بود.