شیرینکارى فرهاد/ مجیدی استقلال را، تکنیکى‌تر چید!

هم ریش و هم قیچى را به دست برانکو ایوانکوویچ، مى‌دهیم! درباره بازى تراکتور-پرسپولیسى مى‌نشینیم پاى صحبت مردى که تا رسیدن به قهرمانى سوم در لیگ برتر، چهار امتیاز کم دارد!

چهار امتیازى که در سه بازى قبلى اش مى‌توانست مال خود کند! پرسپولیس اگر هنوز قهرمان نشده است و پرسپولیس اگر هنوز هم باید حوصله به خرج دهد، یک دلیل دارد:

برانکو، از این بابت هم گله‌مند نیست و او بازى به بازى، دلایلى دارد براى توجیه این نتایج!

برانکو به‌ویژه، از فوتبال تیمش در بازى با تراکتور تعریف مى‌کند و از بازیکنانش تمجید!

حوصله برانکو، پایان ندارد

٢- برانکو، درباره بى‌خطر بودن خط حمله تیمش، حرفى ندارد و ما هم حرفى نمى‌زنیم!

برانکو، عملکرد خط هافبک پرسپولیس را هم سزاوار نقد نمى‌داند و ما هم با او همصدایى مى‌کنیم!

برانکو، همچنان مهدى ترابى را دور از دروازه حریفان به‌کار مى‌گیرد و ما خودمان را متقاعد مى کنیم که لابد «خیریتى» در کار است!

برانکو، «نرم‌دوى» و قدم زدن در زمین را، از جانب «برخى» هافبک‌هایش عیب نمى‌شمارد و ما هم، حرفى نداریم!

فرهاد و تغییرات مؤثر

استقلال یک برد پرگل کسب کرده است! گل ایسما و گل «تبریزى» نتیجه پیوندهاى حرکتى بودند و نتیجه تعقیب یک سلسله حرکات از پیش معلوم! فرهاد مجیدى، هنوز غریزى رفتار مى‌کند و هنوز بازى را حس مى‌کند و هنوز با احساسش جلو مى‌رود! و این بد نیست!

تیمى که چهار گل به استقلال خوزستان زد، چینش متفاوتى داشت، حتى چیدمان بهتر و بازیکنان جورترى!

فرهاد، استقلال را، تکنیکى‌تر چید! فرهاد استقلال را براى بردن و نه براى احتیاط کردن، روانه زمین کرد و البته که در استفاده از جوانان کم نیاورد! رضا کریمى، زننده گل دوم استقلال، براى اولین بار به زمین مى فت! فرهاد، البته روبه‌روى استقلال خوزستان، از جمله کسانى به نظر مى‌رسید که به تعویض و تغییرات منتج از آن اعتقاد دارند!

مأموریت بعدى

 استقلال حالا باید در لیگ آسیا بازى کند! الدحیل حریف سختى است و فرهاد باید تلافى کند باخت بازى رفت را. باز هم با تعویض هاى منجر به تغییر! نحوه بازى گرفتن از پاتوسى، تبریزى، ایسما، کریمى، نورافکن، فرشید باقرى و داریوش شجاعیان، خیلى مهم است! خط دفاع، گویى ثابت است و تثبیت‌شده! کار فرهاد در تهران، به اندازه مأموریت برانکو -پیروز شدن در تاشکند- مهم است! برانکو چه خواهد کرد؟ فرهاد چگونه وارد عمل مى‌شود؟

فرهاد اگر ببرد، شاهکارى خلق کرده است و برانکو اگر پیروز شود، همه را غافلگیر مى‌کند! برانکو دست پرسپولیس را گرفته است و پا به پا مى‌برد تا قهرمانى در دو جام، بلکه هر سه جام!