تاریخچه تقابل پرسپولیس و پاختاکور

 دیدار پرسپولیس و پاختاکور در حالی برگزار می‌شود که ازبک‌ها با ۵ و پرسپولیسی‌ها با ۴ امتیاز در جایگاه سوم و چهارم گروه D قرار دارند و هر دو تیم دنبال ۳ امتیاز این مسابقه هستند. شکست در این بازی برای پرسپولیس حکم حذف از رقابت‌ها را دارد، اما تساوی شانس کمی را به هر دو تیم می‌دهد تا در بازی آخر سرنوشت صعودکننده را رقم بزنند، اما برد برای پرسپولیس، پاختاکور را رسماً حذف نمی‌کند تا مشخص شود سرخپوشان تهرانی نیاز بیشتری به امتیازات این بازی دارند.

بررسی تاریخچه تقابل پرسپولیس و پاختاکور نشان می‌دهد دو تیم پیش از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا تنها یک بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که به رقابت مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در ازبکستان بازمی‌گردد. در آن فصل پاختاکور یک بر صفر پیروز شد و از شرایط میزبانی به خوبی استفاده کرد تا تنها تقابل تاریخ دو تیم را به سود خود تمام کند. دیگر تقابل دو تیم به مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که در تهران با تساوی یک- یک به پایان رسید و حالا پرسپولیس که تا به حال پیروزی مقابل پاختاکور را تجربه نکرده، باید برای انتقام به میدان برود.

در سفر‌های پرسپولیس به ازبکستان شاهد تقابل‌های سخت، پرفشار و کم‌گلی هستیم و آمار‌ها نشان می‌دهد سرخپوشان فقط یک بار در ازبکستان موفق به گلزنی شده‌اند که در ۴ بازی آمار بسیار ضعیفی به حساب می‌آید. پرسپولیس در ازبکستان ۲ بار به مصاف بنیادکار، یک بار پاختاکور و یک بار نسف‌قرشی رفته و تنها یک برد در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ مقابل بنیادکار کسب کرد.

پرسپولیس تا به حال کار آسانی در ازبکستان نداشته و مسلماً این بار هم بازی دشواری خواهد داشت.

در ادامه نتایج پرسپولیس در ازبکستان را می‌بینید:

پاختاکور یک- پرسپولیس صفر (۲۰۰۳-۲۰۰۲)

بنیادکار صفر- پرسپولیس صفر (۲۰۱۱)

بنیادکار صفر- پرسپولیس یک (۲۰۱۵)

نسف‌قرشی صفر- پرسپولیس صفر (۲۰۱۸)

پاختاکور؟ - پرسپولیس؟ (۲۰۱۹)