پاتوسی ابزاری برای درآمدزایی استقلال

آیاندا پاتوسی یکی از بازیکنان خارجی استقلال است که در فصل جاری از جمله خارجی‌های موفق لیگ برتر فوتبال لقب گرفته است و در نهایت با انجام این ۲ بازی از استقلال جدا می‌شود.

ماندن پاتوسی در استقلال در ساده‌ترین حالت باید با رضایت باشگاه سابق وی یعنی کیپ تاون سیتی است و اگر استقلال بخواهد این بازیکن را حفظ کند باید حدود ۳۰۰ هزار دلار به این باشگاه بپردازد و در نهایت خود این بازیکن هم حداقل معادل همین رقم را برای بازی در استقلال دریافت خواهد کرد.

این رقم با توجه به شرایط فعلی استقلال برای این باشگاه میسر نیست و هزینه زیادی را برای این تیم در بر خواهد داشت.

راه دوم در مورد پاتوسی این است که استقلال با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار این بازیکن را در اختیار بگیرد و بعد از آن به باشگاه دیگری واگذار کند و در این صورت است که آبی‌ها می‌توانند از پاتوسی به عنوان ابزاری برای درآمدزایی استفاده کنند.

تنها مشکل استقلال برای این اتفاق این است که هواداران علاقه زیادی به این بازیکن دارند و جدایی وی از استقلال می‌تواند برای مدیر این باشگاه همانند مامه تیام که فصل قبل از این تیم جدا شد تبعات داشته باشد.

نکته دیگر در مورد پاتوسی علاقه تیم‌های عربی به این بازیکن است که با توجه به درخشش وی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند سد راه استقلال باشد و رقم بالای حاشیه نشین‌های خلیج فارس از جمله موانعی است که احتمال دارد همکاری استقلال و پاتوسی را در ابهام قرار دهد.