بهترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است/ آمار
بازیکنان پرسپولیس سهم بسزایی کنار کادر فنی داشته‌اند و با وجود حضور در سه جام لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا و خستگی، لحظه‌ای برای موفقیت تیم کم نگذاشته‌اند. در ادامه تلاش بازیکنان پرسپولیس و دقایق حضور آن‌ها در زمین بازی را بررسی می‌کنیم تا از سهم آن‌ها در صدرنشینی سرخپوشان بیشتر باخبر شوید.


اولویت با آقای گل پرسپولیس

 


علی علیپور، بهترین گلزن پرسپولیسی‌ها علاوه بر بیشترین سهم در گلزنی از باقی بازیکنان هم بیشتر به میدان رفته و در هر ۲۸ بازی لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار داشت. علیپور تنها بازیکنی است که در تمامی بازی‌ها حضور داشته و از ابتدا به میدان رفته تا مشخص شود اولویت برانکو در چینش بازیکنان، قرار دادن او در ترکیب اصلی است. علیپور تا به حال رکورد ۲۴۸۴ دقیقه بازی را رقم زده و ۷ بار تعویض اجازه نداد او تمامی لحظات لیگ برتر را تجربه کند.
کاپیتان خستگی‌ناپذیر
بعد از علیپور، سیدجلال حسینی با ۲۷ بازی کامل بیشتر از دیگر بازیکنان به میدان رفته و نکته جالب در مورد او تعویض نشدن در تمامی بازی‌هاست. حسینی تنها یک بار به دلیل مصدومیت همراه تیم نبوده و در ۲۷ بازی دیگر، ۲۴۳۰ دقیقه به میدان رفته است.
 
بیشتر بخوانید:

علی علیپور از پرسپولیس جدا می شود؟

تکذیب لیست برانکو برای فصل آینده پرسپولیس

 

مثلث دفاعی
در جمع بازیکنان پرسپولیس ۵ بازیکن بیش از ۲۰۰۰ دقیقه به میدان رفته اند که ۳ بازیکن متعلق به فاز دفاعی سرخپوشان هستند. علیرضا بیرانوند با ۲۰۷۰ دقیقه و شجاع خلیل‌زاده با ۲۲۵۰ دقیقه بازی را به سیدجلال حسینی اضافه کنید تا همان مثلث همیشگی قلب دفاع پرسپولیس شکل گیرد و این سه نفر سهم بزرگی در صدرنشینی پرسپولیس دارند.
کمال پشت سر نوراللهی
کمال کامیابی‌نیا ۲ بازی در لیگ هجدهم را به دلیل محرومیت از دست داد تا دقایق بازی‌اش به ۲۰۰۰ دقیقه نرسد و، اما او با ۱۹۹۹ دقیقه بازی اگر محروم نمی‌شد حالا بالاتر از نوراللهی و بیرانوند چهارمین بازیکن پرسپولیس از لحاظ دقایق بازی بود. دیگر بازیکنی که بیش از ۲۰۰۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و با ۲۱۰۵ دقیقه بالاتر از کامیابی‌نیا و بیرانوند چهارمین نفر در جدول دقایق بازی قرار دارد، احمد نوراللهی است.
سهم کوچک حسینی کوچک
سیداحسان حسینی بازیکن سهمیه امید سرخپوشان با یک دقیقه بازی کمترین سهم را در صدرنشینی پرسپولیس دارد.
۲۵+۲
بر خلاف نظر برخی منتقدان که برانکو از یک ترکیب ثابت استفاده می‌کند و همیشه تعویض‌هایش تکراری است در لیگ هجدهم ۲۷ بازیکن را به میدان فرستاده و در لیستی که در ادامه می‌بینید فقط نام منشا و علوان‌زاده وجود ندارد و دقایق بازی ۲۵ بازیکن دیگر را خواهید دید. منشا به دلیل انتقال به استقلال از این لیست حذف شده است و احسان علوان‌زاده هم که به ماشین‌سازی پیوسته از لیست خارج شده است.

لیست دقایق بازی بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر

رتبه

نام

دقیقه

۱

علی علیپور

۲۴۸۴

۲

سیدجلال حسینی

۲۴۳۰

۳

شجاع خلیل‌زاده

۲۲۵۰

۴

احمد نوراللهی

۲۱۰۵

۵

علیرضا بیرانوند

۲۰۷۰

۶

کمال کامیابی‌نیا

۱۹۹۹

۷

سیامک نعمتی

۱۸۴۴

۸

بشار رسن

۱۷۶۰

۹

امید عالیشاه

۱۴۹۵

۱۰

مهدی شیری

۱۰۸۰

۱۱

محمد نادری

۹۹۰

۱۲

شایان مصلح

۹۷۵

۱۳

مهدی ترابی

۸۱۵

۱۴

محمد انصاری

۸۱۰

۱۵

سروش رفیعی

۶۴۷

۱۶

حسین ماهینی

۵۷۳

۱۷

ماریو بودیمیر

۵۰۸

۱۸

بوژیدار رادوشوویچ

۴۵۰

۱۹

آدام همتی

۴۴۳

۲۰

محسن ربیع‌خواه

۴۰۴

۲۱

مهدی شریفی

۱۴۴

۲۲

سعید حسین‌پور

۱۱۵

۲۳

محمدامین اسدی

۸۸

۲۴

سعید کریمی

۷۱

۲۵

سیداحسان حسینی

۱