بیرانوند به دنبال ثبت رکوردی جدید در لیگ برتر

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس تهران که مانند فصل‌های گذشته در فوتبال کشورمان عملکرد خیره کننده‌ای درون دروازه سرخپوشان داشت، در اندیشه آن است تا یک فصل دیگر رکورد کلین شیت را پیش خود محفوظ نگه دارد.

بیرانوند در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشورمان با ۱۷ بار کلین شیت بالاتر از محمد رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن و حسین حسینی از استقلال تهران قرار گرفت. در لیگ پانزدهم نیز مجددا بیرانوند با ثبت ۱۷ کلین شیت نسبت به سایر گلر‌های تیم‌های دیگر، در صدر جدول بیشترین کلین شیت قرار گرفت.

در این فصل نیز بیرانوند با وجود غیبت‌هایی که به واسطه محرومیت یا حضور در اردو‌های تیم ملی فوتبال ایران داشت، در ۲۳ بازی سرخپوشان را همراهی کرد و باز هم با ثبت ۱۵ کلین شیت نشان داد می‌تواند روز‌های خوب گذشته را در فوتبال ایران تکرار کند.

بیرانوند با ۲۰۷۰ دقیقه حضور در ترکیب سرخپوشان نسبت به گلر دوم تیم (بوژیدار رادوشوویچ) داشته است و همچنین توانسته ۷۷ درصد شوت‌های روانه شده به دروازه اش را مهار کند. درصورتی که بیرانوند بتواند در بازی هفته سی ام لیگ برتر مقابل پارس جنوبی جم دروازه خود را بسته نگه دارد با ثبت ۱۶ کلین شیت می‌تواند رکورد جدیدی را در این عنوان از خود به جای بگذارد و با سه بار کلین شیت در سه فصل از لیگ برتر کشور، نام خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کند.

بیرانوند در این بازی به نوعی با کلین شیت احتمالی خود و حتی کمک کردن به هم تیمی هایش در کسب نتیجه تساوی می‌تواند در به دست آوری هت تریک قهرمانی سرخپوشان نقش اساسی ایفا کند. از طرفی، چون پیام نیازمند با ثبت ۱۴ کلین شیت پشت سر وی قرار دارد، به دلیل محرومیت باز هم شانسی برای بر هم زنی رکورد بیرانوند وجود ندارد.

با این حال پیام نیازمند با ثبت ۱۴ کلین شیت شانس دارد تا با بسته نگه داشتن دروازه اش، خود را به علیرضا بیرانوند در ثبت رکورد بیشترین کلین شیت برساند.