نصرتی: مگر فرهاد مجیدی با احمدی‌نژاد فوتبال بازی نکرد؟!

اتفاقات هفته بیست‌ونهم لیگ برتر همه اهالی فوتبال را تحت تأثیر قرار داد. یک سر این ماجرا، نتایج بود و سمت دیگر، حواشی و اخبار. فرصتی دست داد تا در این زمینه با محمد نصرتی، مدافع پیشین تیم ملی به گفت‌وگو نشستیم.

چرا پرسپولیس نتوانست ماشین‌سازی را در خانه شکست دهد؟
به نظر من، استرس بازیکنان مانع شد که پرسپولیس بازی همیشگی خود را انجام بدهد. موقعیت‌هایی هم داشتند ولی گل‌زن نبودند.

به نظرت تیمی که کاپیتانش اشتباه می‌کند و توانایی گل‌زنی ندارد، مشکل ندارد؟
وقتی استرس تیم بالا می‌رود، انرژی بازیکنان هم تحلیل می‌رود. در این شرایط، نمی‌توانی خیلی خوب تصمیم بگیری و اشتباهات مکرری هم پیش می‌آید.

فکر می‌کنی بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس چیست؟
آن‌ها نتوانستند به خوبی از بازیکنان خارجی خود سود ببرند. وقتی سهمیه تیم برای بازیکنان خارجی صرف می‌شود، آن‌ها باید بار تیم را به دوش بکشند ولی بودیمیر عملکرد خوبی نداشته، رادوشوویچ هم زیر سایه بیرانوند است. از سوی دیگر، بشار رسن هم خوب است ولی یا مصدوم می‌شود و یا در اردوی تیم ملی عراق به سر می‌برد.

همه نسبت به اشتباهات داوری حساس شده‌اند. به نظرت اتفاقاتی پشت پرده رخ می‌دهد؟
من نه بازیکن لیگ برتری هستم و نه رابطه‌ای با باشگاه‌ها، فدراسیون و وزارت ورزش دارم که بتوانم در این مورد صحبت کنم، اما به نظرم قضاوت‌ها در این فصل خوب بوده. رفعتی هم در مصاحبه‌اش گفته بود اشتباه واضحی در این هفته نداشتیم. البته به نظرم پنالتی پدیده درست نبود و در صحنه گل استقلال هم، کمک‌داور پرچم زد. حالا فرهاد مجیدی و خطیر گفته‌اند چرا کمک‌داور پشت دروازه تصمیم نگرفت، اما من شنیده‌ام کمک‌داور پشت دروازه فقط باید حواسش به خط دروازه باشد نه اتفاقات داخل محوطه جریمه. امیدوارم هرچه زودتر تکنولوژی‌های جدید بیاید و اشتباهات داوری کمتر شود.

فرهاد مجیدی در یک پست اینستاگرامی گفته چون معاون وزیر امور خارجه برای قهرمانی پرسپولیس ابراز امیدواری کرده، داوران تحت تأثیر قرار گرفتند و در دیدار تیمش اشتباه کردند. تو چه نظری در این مورد داری؟
من بعید می‌دانم چنین اتفاقی افتاده باشد. اکثر مسئولان سیاسی ما طرفدار پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان هستند و این موضوع همیشه وجود داشته، اما بعید می‌دانم داوران به این مسائل توجهی نشان بدهند. خودم یادم می‌آید یک بار بازی پرسپولیس و تراکتورسازی را کنار یکی از نمایندگان مجلس دیدم که طرفدار تراکتور بود. طرفداری یک فرد سیاسی که نمی‌تواند تا این حد روی نتایج تأثیرگذار باشد. اگر این موضوع بد است، خودِ فرهاد مجیدی مگر با یک‌سری از مسئولان ارشد مملکتی و  رئیس‌جمهور وقت، فوتبال بازی نکرد؟ به این مسائل که نمی‌توان خرده گرفت.