گزارشی از 6 اتفاق برجسته  لیگ جزیره+عکس

فصل 2018/19 لیگ فوتبال جزیره با تمام هیجان و رقابت پایاپای که بین رقبا بود در نهایت در آخرین هفته با معرفی منچسترسیتی به عنوان قهرمان به کار خود پایان داد.البته رقابت نزدیک و میلی‌متری شاگردان پپ و کلوپ به این رقابت‌ها  جذابیت دو چندانی بخشیده بود.

در نهایت در حالی که من‌سیتی 98 امتیازی و لیورپول 97 امتیازی شد این سیتی‌زن‌ها بودند که برای دومین بار متوالی قهرمان شدند.

در گزارش زیر به 6 نکته و اتفاق مهم و برجسته این فصل لیگ جزیره نگاهی می‌اندازیم:

اخراج آقای خاص به شکلی خاص

مورینیو وزنه سنگینی به لحاظ نام و اعتبار در دنیای فوتبال دارا است و فصل را با نتایج ضعیفی از جمله باخت مقابل هادرسفیلد آغاز و در ادامه با برد‌های تک گله پیش برد.حتی در میانه نیم فصل تا آستانه اخراج پیش رفت اما بعد از جلسه روسای باشگاه وی در حالی که با بازیکنان بخصوص با ستاره تیم پوگبا به اختلافات عمیقی روبه‌رو شده بود ماندگار شد اما این روند هم دوامی نداشت و آقای خاص به شکلی خاص از کار برکنار شد.مورینیو در حالی با نیمکت وداع کرد که 19 امتیاز با لیورپول اختلاف داشت. من‌یونایتد تحت هدایت مورینیو در 17 بازی تنها 26 امتیاز کسب کرد که از فصل 1990/91 تا کنون بدترین نتیجه به حساب می‌آمد.

بازگشت ذخیره طلایی روی نیمکت شیاطین سرخ

بعد از اخراج مورینیو و شایعات بسیار در اتفاقی جالب و غیرمنتظره سولسشر ذخیره طلایی منچستر با نظر فرگی به عنوان مربی موقت شیاطین سرخ انتخاب شد.مرد نروژی بلافاصله شروع قابل تقدیری را با کسب 12 بازی بدون شکست را رقم زد و خیلی زود قرارداد مربی دائم به مدت 3 فصل را امضا کرد.اما درست بعد از این اتفاق برگ به ضرر یونایتد‌ها برگشت و 6 بازی بدون برد در کارنامه وی ثبت شد.باخت تحقیر آمیز مقابل اورتون باعث شد تا این تیم شانس حضور در لیگ قهرمانان را از دست بدهد اما با این وجود سولسشر اهدافی را در جزیره دنبال می‌کند که فصل آینده به شکل کامل بروز خواهد داد.

 

معرفی قهرمان با تنها یک اختلاف امتیاز

تعقیب و گریز من‌سیتی و لیورپول در صدر جدول جذابیت این فصل لیگ را نسبت به 5 لیگ معتبر اروپایی دوچندان کرده بود و در هر هفته شاهد جابجای دو تیم در صدر بودیم.دو تیم در طول فصل فرصت لغرش و اشتباه به هم نمی‌دادند. البته این کیفیت به لیگ قهرمانان اروپا نو لیگ اروپا نیز سرایت کرد و در نهایت هر 4 تیم فینالیست اروپا در لیگ جزیره برای قهرمانی،‌کسب سهمیه و حتی لیگ اروپا می‌جنگیدند.فاصله یک امتیازی من‌سیتی قهرمان و لیورپول نایب قهرمان تنها یک امتیاز بود.

 

تازه واردی که در لیگ برتر احساس غریبی نمی‌کرد

ولورهمپتون که در ابتدای فصل از چمپیون‌شیپ راهی لیگ برتر شده بود در لیگی که آرسنال،‌منچستر و تاتنهام و حتی چلسی فصل را بدون کسب جام پشت سر گذاشتند مقابل رقبا با هدایت مربی پرتغالی نتایج قابل قبولی کسب کرد و در نهایت نه تنها خطر سقوط را حس نکرد بلکه در جام حذفی هم تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد و فصل را در جایگاه هفتم به پایان رساند.با توجه به تجربه‌ای که آنها در این فصل به دست آوردند فصل آینده باید منتظر تیمی با توان از ولورهمپتون بود.

 

تراژدی فصل 

بی شک تراژدی فصل درگذشت امیلیو سالا مهاجم 19 ساله و آرژانتینی کاردیف سیتی بود. هواپیمای امیلیو سالا، مهاجم تازه به خدمت گرفته شده کاردیف سیتی، در حالی که از سوی فرانسه به سمت ولز در حال پرواز بود، از رادارها ناپدید شد! سالا که با 15 میلیون پوند، در حال انتقال از نانت فرانسه به کاردیف سیتی بود، با انتشار چند پیام صوتی برای یکی از دوستانش، نگرانی خود از وضعیت هواپیما را عنوان کرده بود اما در نهایت لاشه هواپیما بعد از هفته پیدا شد.

 

دیگر اتفاق بد سقوط بالگرد سریواداناپارابا مالک تایلندی لستر سیتی در حین ترک کینگ‌پاور و درگذشت تمام 6 سرنشین هلی‌کوپتر حامل آنها بود که بازتاب‌های بسیاری داشت.

 

بالاخره آنفیلد صاحب گلر شد

 سال‌هاست که آنفیلدی‌ها صاحب یک دروازه‌بان مطمئن در چارچوب قفس توری نبودند.مینیوله و کاریوس در دو فصل پیاپی با اشتباهات خود امتیازات بسیاری را از لیورپول گرفتند بخصوص کاریوس که در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال یک تنه لیورپول را از کسب جام باز گذاشت.در نهایت آلیسون بکر با مبلغ گزاف 72 میلیون یورو از رم راهی آنفیلد شد تا وی با نمایش درخشانش به نقطه اتکا برای تیم مبدل شود.گلر برزیلی موفق شد 21 کلین‌شیت را در فصل لیگ جزیره ثبت کند.البته حضور فان‌دایک . ماتیپ . رابرتسون و آرنولد هم در این راه وی را یاری کردند.البته وی یک رقیب جدی لیگ جزیره به نام ادرسون در تیم من‌سیتی داشت.