واکنش سرمربی سابق پرسپولیس به انتخاب ویلموتس

حمید درخشان درباره انتخاب مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک به عنوان سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: انتخاب این مربی بستگی به پرونده و رزومه‌اش در سال‌های گذشته دارد. مدتی است که فوتبالیست‌ها و مربیان بلژیکی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. همین طور در رقابت‌های جام جهانی توانسته‌اند عملکرد خوبی از خودشان بر جای بگذارند. من فکر می‌کنم با توجه به زیر ساخت‌های فوتبال ما و همین طور پیشرفت‌ها و مزیت‌های فوتبال بلژیک این مربی بتواند تأثیر رو به جلویی برای فوتبال ایران داشته باشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم نباید به دنبال آدم‌های معروف و مشهور باشیم، چون این مربیان به نوعی برند هستند و می‌توانند هزینه‌های سنگینی بر جای بگذارند. ما باید به دنبال مناسب‌ترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران باشیم.

حمید درخشان در مورد اخباری مبنی بر همراه شدن دو دستیار با این سرمربی بلژیکی، بیان کرد: بالاخره مربی حق انتخاب داد و او باید دستیاران مدنظر خودش را همراه خود بیاورد، اما بندی که در قرارداد این مربیان باید لحاظ شود این است که در کادر این مربی، مربیان داخلی کشور ما نیز حضور داشته باشند تا بتوانند از تجربیات آن‌ها استفاده کرده و برای فوتبال ایران مفید باشند.

این پیشکسوت فوتبال در مورد هزینه این سرمربی بلژیکی که سالانه چیزی حدود ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: همه نمی‌توانند در اینجا مجانی کار کنند. شرایط اقتصادی ما در وضعیت خاصی به سر می‌برد و اگر بخواهیم مربی ارزان قیمت به فوتبال بیاوریم باید به همان اندازه هم از آن‌ها بهره ببریم.

او در عین حال یادآور شد: نظر من برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران گزینه خارجی است، چون گزینه داخلی کمکی به فوتبال ایران نخواهد کرد، زیرا فشار علیه او زیاد است و نمی‌گذارند تا او کار خودش را انجام دهد.

سرمربی سابق پرسپولیس در پایان، گفت‌: پروسه و فرایندی که فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران طی کرده، پروسه قابل قبولی بوده است. آن‌ها به دنبال مناسب‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال با قیمت مناسبی بودند و در تلاشند که این گزینه را پیدا کنند و امیدوارم که گزینه نهایی هدایت تیم ملی فوتبال ایران، در جهت رشد و اعتلای فوتبال ایران باشد.