واکنش کارشناس فوتبال به انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی

محمد پنجعلی کارشناس فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: ویلموتس رزومه مشخصی دارد، اما مشکل فوتبال ایران با تغییر سرمربی تیم ملی برطرف نمی‌شود و باید یک مربی در پروسه‌ای ۱۵ ساله کارش را ادامه دهد تا بشود هم عملکرد او را نقد کرد و هم ارزیابی خوبی از نوع فوتبالی که ارائه داده است، انجام شود.

نباید همیشه دفاعی بازی کنیم

او در خصوص تفاوت سبک فنی کی روش و ویلموتس خاطر نشان کرد: این که بخواهیم همیشه دفاعی بازی کنیم درست نیست. در زمان کی روش در بعضی از بازی‌ها مجبور بودیم رو به بازی دفاعی بیاوریم. البته این کار اشتباهی نبود، چرا که در بازی‌های جام جهانی نمی‌شد با تاکنیک دیگری نتیجه بگیریم. اما حالا نمی‌توانیم که از ویلموتس انتظار بازی دفاعی داشته باشیم.

با انتخاب نام‌های بزرگ به دنبال ساکت کردن هواداران فوتبال هستند

کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص اینکه چرا فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری در تیم ملی سراغ نام‌های بزرگی می‌رود نیز تاکید کرد: دلیل این موضوع واضح است. چون فدراسیون می‌خواهد هواداران فوتبال را ساکت کند.

او ادامه داد: در هیچ کمیته‌ای انتخاب ویلموتس بررسی نشده است. هیچ زیر ساختی هم برای ویلموتس مهیا نیست، اما با این وجود او را به ایران آوردند تا با استفاده از نام او جوابی به طرفداران فوتبال داشته باشند.

انتخاب سرمربی باید با شرایط کشور ما سازگار باشد

پنجعلی در خصوص تفاوت انتخاب سرمربی توسط فدراسیون فوتبال قطر و ایران خاطر نشان کرد: در برخی از کشور‌ها ملاک‌های زیادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی شان وجود دارد. در این کشور‌ها انتخاب سرمربی باید با شرایط و تاکتیک‌های فنی آن کشور مطابقت داشته باشد. اتفاقی که در فوتبال قطر شاهد آن نیز بودیم. اما انتخاب‌های فوتبالی در ایران با کارشناسی حرفه‌ای همراه نیست.

با رقم قرارداد ویلموتس باید سراغ زیر ساخت‌ها می‌رفتیم

وی در پایان در خصوص رقم قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این رقم‌هایی که مطرح می‌شود برای من عجیب است. با این پول‌ها ما ابتدا باید سراغ بازسازی زیرساخت‌های فوتبالی مان برویم.