جابه‌جایی‌های غول‌آسا در فهرست تراکتورسازی

تراکتورسازی در لیگ هجدهم هزینه های زیادی انجام داد؛ مدیران این باشگاه با حمایت مستقیم محمدرضا زنوزی موفق شدند بازیکنان سرشناس زیادی را به خدمت بگیرند اما با این وجود آنها نتوانستند موفقیتی کسب کنند و تراکتور حتی در کسب سهمیه آسیایی نیز ناکام ماند.

حالا مسئولان باشگاه تراکتورسازی در صدد هستند تا با درس گرفتن از اشتباهات گذشته تیم یکدست تری را برای فصل آینده ببندند و برای این منظور اولین گام تعیین تکلیف جورج لیکنز است. به نظر می رسد تراکتوری ها لیکنز را نمی خواهند و از این رو آنها به دنبال مذاکره با گزینه های دیگر هستند.

اما مساله مهمی که باعث نگرانی هواداران تراکتور می شود وضعیت نامشخص تعداد زیادی از ستاره های این تیم است. بازیکنانی که برای خود اسم و رسم بزرگی دارند و در لیگ هجدهم برای تراکتور به میدان رفتند اما وضعیت شان برای سال آینده مشخص نیست. حالا که فقط چند روز از پایان رقابت های لیگ برتر می گذرد فقط 10 بازیکن تراکتورسازی هستند که برای فصل آینده ماندن شان قطعی است و درباره مابقی هنوز چیزی مشخص نیست. جالب اینکه از بین این 10 نفر هم دو نفر زیر 23 سال هستند

این 10 نفر قطعا می مانند

از جمع کل بازیکنان تراکتورسازی 10 بازیکن هستند که با این تیم قرارداد دارند و از حالا تقریبا ماندن شان قطعی است. محمدرضا اخباری دروازه بان با تجربه سرخپوشان آذربایجانی که محبوبیت خاصی نزد هواداران دارد اولین بازیکنی است که ماندنش را اعلام کرده است. همچنین اکبر ایمانی، علی عبدالله زاده، ساسان انصاری، سیداحمد موسوی، یوکیا سوگیتا، علیرضا نقی زاده و ایمان سلیمی سایر نفراتی هستند که بعید است از تراکتور جدا شوند و سال بعد نیز شاهد حضور آنها خواهیم بود. محمدرضا آزادی و مهدی محمدیان دو بازیکن جوان سرخپوشان هم قرارداد دارند و به کارشان ادامه خواهند داد.

خروجی های قطعی چه کسانی اند؟

به غیر از محسن فروزان که چندی قبل از تراکتورسازی کنار گذاشته شد، چند بازیکن دیگر از حالا جدایی شان قطعی شده است. از بین بازیکنان سرباز تراکتورسازی که خدمت شان به پایان رسیده جدایی احسان پهلوان و بازگشتش به ذوب آهن قطعی است. مهدی مهدی پور هم به احتمال فراوان تراکتور را ترک می کند و به ذوب آهن برمی گردد. همچنین علی طاهران هافبک دفاعی جوان تراکتوری ها که دو هفته مانده به پایان رقابت ها به خاطر مصاحبه علیه لیکنز از تیم کنار گذاشته شده بود، قراردادش تمام شده و جدایی اش قطعی است.

ستاره هایی که می خواهند بروند اما...

تراکتورسازی در ابتدای فصل بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفت که حالا شنیده می شود آنها قصد جدایی کرده اند. سرآمد آنها مسعود شجاعی است که شب گذشته در اینستاگرامش از هواداران تراکتور خداحافظی کرد اما ظاهرا مسئولان باشگاه می خواهند او را حفظ کنند. رییس هیات مدیره تراکتورسازی شب گذشته اعلام کرد که شجاعی با تیم قرارداد دارد و تلاش می کنند تا او را نگه دارند. از سوی دیگر اشکان دژاگه نیز وضعیت مشابهی دارد. شایعه جدایی دژاگه از چند هفته قبل مطرح شده بود و حالا احتمال ترک تراکتور توسط این کاپیتان تیم ملی زیاد به نظر می رسد.

احسان حاج صفی، آنتونی استوکس و محمد طیبی نیز شرایط مشابهی دارند و با وجود اینکه از قراردادشان باقی مانده اما گفته می شود از شرایط راضی نیستند و قصد جدایی کرده اند. هرچند که اگر باشگاه نخواهد، اتفاقی درباره آنها رخ نخواهد داد.

در این فهرست نام 3 بازیکن دیگر نیز می گنجد که شاید مجبور به ترک تراکتورسازی شوند. دانیال اسماعیلی فر، رضا شربتی و قائم اسلامی خواه 3 بازیکن سرباز تراکتورسازی که با قرارداد قرضی راهی این تیم شده بودند حالا با پایان خدمت سربازی شان باید به تیم های سابق خود برگردند. درباره اسماعیلی فر مدیرعامل ذوب آهن اعلام کرده او باید به این تیم برگردد اما تراکتوری ها پیگیر هستند تا بتوانند رضایتنامه او را دریافت و از وجودش در لیگ نوزدهم استفاده کنند. قائم اسلامی خواه نیز با بادران تهران قرارداد دارد و وضعیتش معلوم نیست. شربتی اما شرایطش متفاوت است. قرارداد او با تیم مشکی پوشان مشهد بوده اما چون این تیم اکنون وجود خارجی ندارد شاید نیاز نباشد رضایتنامه ای بگیرد و بتواند کارش را دنبال کند.

روزهای سخت در انتظار مدیران تراکتور

مدیران تراکتورسازی که سال قبل به دلیل دیر تحویل گرفتن تیم چندان در امر جذب بازیکنان داخلی موفق نبودند حالا روزهای سختی را در پیش خواهند داشت. آنها امید دارند تا بتوانند از بین بازیکنان نام برده، اکثرشان را حفظ کنند و سپس برای جذب نفرات جدید اقدام کنند. مساله مهم تر اما تعیین تکلیف سرمربی تیم است که بعد از جدایی احتمالی لیکنز چه کسی هدایت تراکتور را برعهده بگیرد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی پیرامون باشگاه محبوب شمال غرب رخ می دهد.