به گزارش افکار نیوز،محمد بنا بهترين مربي كشتي فرنگي دنيا در سال ۲۰۱۱ در گفتوگو با ايسنا، اطمينان كاملش را به كسب چهار سهميه باقي مانده المپيك ابراز كرد. در ادامه گفتوگوي ايسنا را با سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ميخوانيد:

* عملکرد کشتی‌گیران را در مسابقات آسیایی چطور دیدید؟

تیم ایران در مسابقات آسیایی با نفرات دوم و سوم شرکت کرد. با این حال نتایج بسیار خوبی به دست‌ آوردیم. از همه بچه‌ها راضی بودم. تنها نتیجه ضعیف، مربوط به محسن حاجی‌پور بود که البته تا قبل از رقابت‌ها شرایط خوبی داشت. این طبیعت کشتی است و زمانی با همه آمادگی ممکن است کشتی‌گیر نتیجه نگیرد. حاجی‌پور با وجود این که نتیجه خوبی نگرفت اما نباید او را تمام شده بدانیم. باید بیشتر تلاش کند. او سال قبل در جهانی و آسیایی خوب بود. اما امسال در گومی روز او نبود.

* تیم ملی پس از آسیایی با نفرات دیگری در رقابت‌های جام یادگار امام(ره) شرکت کرد. عملکرد ملی پوشان در آن رقابت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه بعد از مدت‌ها کشتی‌های خوبی را از ملی‌پوشان در جام یادگار امام(ره) دیدم، کشتی‌هایی که مدت‌ها شاهد نبودم، به خصوص سعید عبدولی بسیار جذاب و فنی کشتی گرفت، همچنین محمد فقیری و امید نوروزی رقابت‌های جذابی داشتند.

* پس از رقابت‌های جام یادگار امام(ره) بلافاصله اردوی تیم ملی با تمامی نفرات برای گزینشی المپیک تشکیل شد، الان وضعیت ملی پوشان چطور است؟

پس از رقابت‌های آسیایی و جام یادگار امام(ره) به جز محسن حاجی‌پور هیچ کدام از بچه‌ها استراحت نداشتند. از روز سه شنبه هفته گذشته اردوی آماده سازی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان شروع شد. این اردو تا روز هفت فروردین که تیم به قزاقستان اعزام می‌شود بدون استراحت ادامه خواهد داشت و حتی سفره هفت سین سال ۹۱ را در خانه کشتی برپا خواهیم کرد.

* آیا می‌توانیم در گزینشی اول در قزاقستان هر چهار سهمیه باقی مانده را کسب کنیم؟

با اطمینان کامل می‌گویم که در قزاقستان اگر اتفاق خاصی از نظر مصدومیت پیش نیاید هر چهار سهمیه را می‌گیریم.

* تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک لندن در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟

قطعا به المپيك نميروم كه دست خالي برگردم. در اين مدتي كه در اردوي تيم ملي بودهايم هدفمان موفقيت در المپيك است. شب و روز زحمت كشيدهام و مدتها دور از خانواده بوديم. بنابراين با اطميناني كه از بچهها دارم قطعا ميتوانيم جايگاه كشتي فرنگي را در المپيك ارتقا دهيم.