حمایت کارشناس مشهور فوتبال از انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی

جلال چراغپور درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت:انتخاب ویلموتس از لحاظ رزومه‌کاری و فنی برای هدایت تیم ملی کشورمان هوشمندانه صورت گرفته است. کلاس فوتبال بلژیک در سطح فوتبال روز دنیا است و گرایشی به فوتبال آلمان، سوئد و بلژیک ندارد و دارای سبک خاصی است.

وی ادامه داد: فوتبال بلژیک در سطح فوتبال دنیا بازیکن در پست‌های مختلف دفاع، هافبک و مهاجم تولید کرده است و بازیکنانی همانندلوکاکو، دی‌بروینه و اِزار از تولیدات فوتبال بلژیک هستند. ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک بوده است و همین موضوع به ما اعتماد به نفس می‌دهد، علاوه بر این او در شالکه هم مربیگری کرده است و مشخص می‌شود او مقبولیت داشته که برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است. به نظرم اندازه و سطح فنی این مربی فراتر از فوتبال ما است.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: ویلموتس حدود ۲۰ سال کوچکتر از کی‌روش است و از لحاظ سنی هم این مربی شرایط خوبی نسبت به سرمربی سابق تیم ملی دارد. شرایط سنی این مربی ایجاب می‌کند که نسبت به خیلی دیگر از مربیان فعال و اکتیوتر باشد.

چراغپور در ادامه گفت: ما فعلا تیم ملی نداریم و ۸ بازیکن تیم ملی بالای ۳۲ سال سن دارند که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمی‌توانند بازی کنند. چند بازیکن هم تافته جدا بافته تیم ملی بودند و بدون بازی باشگاهی از سوی کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شدند. همچنین یکسری از بازیکنان برای اینکه جنس تیم ملی جور شود و کی‌روش بگوید که تیم ملی را جوانتر کرده است به اردو دعوت می‌شدند، اما از آنها در ترکیب استفاده نمی‌کرد. به هر حال شاید ویلموتس این روش کی‌روش در انتخاب بازیکن را نپسندد و نفرات جدیدی به تیم ملی دعوت کند.

وی درباره اینکه برخی از کارشناسان فوتبال می‌گویند که ویلموتس در حد و اندازه کی‌روش نیست، گفت: آنهایی که این موضوع را مطرح می‌کنند دلایلی برای ضعیف‌تر بودن ویلموتس از کی‌روش ارائه نمی‌کنند، اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد ویلموتس از کی‌روش قوی‌تر است. مقایسه این ۲ مربی با یکدیگر درست نیست، چون این ۲ نفر تفکرات متفاوتی دارند و شاید ویلموتس مدرن‌تر از کی‌روش فکر کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان فوتبال به درستی با ویلموتس قرارداد ببندند و او فقط در فیفا‌دی‌ها در کشورمان حضور نداشته باشد و مربی شاغل در فوتبال کشورمان باشد. در قرارداد ویلموتس باید ذکر شود که در تمرینات تیم امید و پایه‌ها حضور پیدا کند تا بتواند از این طریق هم استعدادیابی کند و در کنار آن هم فوتبال روز دنیا را به مربیان ایرانی یاد بدهد.