چهار گزینه نهایی نیمکت تراکتور

تراکتورسازی در حالی خود را آماده حضور قدرتمند در فصل نقل و انتقالات تابستانی می‌کند که هنوز سرمربی جدید خودش را نشناخته و مسئولان باشگاه مشغول مذاکرات فشرده با گزینه‌های مورد نظر هستند تا هرچه زودتر سرمربی جدید از میان آنها انتخاب و فعالیت رسمی تراکتور برای فصل 98-99 شروع شود.

تراکتوری‌ها در هفته‌های گذشته مذاکراتی با گزینه‌هایی از جمله ارطغرول ساغلام، میرچا لوچسکو، علی دایی، جواد نکونام، تونی اولیویرا، امیر قلعه‌نویی و... داشتند که به بن‌بست خورد و هر کدام به دلایل یا رد شده یا به نتیجه نرسیدند تا در نهایت تراکتوری‌ها به 4 گزینه نهایی برسند و سرمربی بعدی تراکتور یکی از این نفرات خواهد بود. 3 گزینه خارجی و یک گزینه داخلی.

برانکو ایوانکوویچ

اگرچه مذاکره پنهانی برانکو ایوانکوویچ با زنوزی برخلاف انتظارها رسانه‌ای شد و همین موضوع باعث شکاف میان سرمربی کروات با مالک متمول باشگاه شده است ولی هنوز نباید نام سرمربی قهرمان 3 دوره اخیر لیگ را از فهرست گزینه‌های باشگاه تبریزی خط زد. برانکو از شرایطش در پرسپولیس خصوصاً از اوضاع مالی راضی نیست و شرایط مورد نیاز او برای بستن یک تیم قدرتمند توسط زنوزی انجام می‌شود و همین موضوع یک گزینه وسوسه کننده برای سرمربی پرسپولیس خواهد بود. برانکو گزینه اصلی و اولیه تراکتورسازی است و باید دید او قید محبوبیت بالای خود بین هواداران پرسپولیس را می‌زند و روی نیمکت یکی از رقیبان جدی این تیم می‌نشیند یا نه. در صورتی که برانکو پاسخ منفی بدهد تراکتوری‌ها سراغ گزینه‌های دیگر می‌روند.

افشین قطبی

در سال‌های گذشته و در مقاطع مختلف گزینه نیمکت تراکتورسازی بود ولی هرگز این همکاری تاکنون میسر نشده است و حتی گفته می‌شد دیگر قطبی را در ایران نخواهیم دید ولی پذیرش هدایت فولاد در اواسط فصل گذشته بازگشت او به ایران را کلید زد و حالا گفته می‌شود قصد ندارد به این زودی‌ها از کشور خارج شود و فصل بعد هم روی نیمکت یک تیم لیگ برتری خواهد نشست. قطبی مذاکراتی با تراکتوری‌ها داشته است ولی تردید‌هایی برای این همکاری وجود دارد و باید دید به نتیجه خواهد رسید یا نه. او تنها گزینه داخلی زنوزی است که البته قراردادش با مفاد مربیان خارجی بسته می‌شود و دریافتی او بر اساس دلار است.

استراماچونی

تراکتوری‌ها تنها دنبال هوایی کردن سرمربی پرسپولیس نیستند و گوشه چشمی هم به گزینه نیمکت استقلال دارند. سرمربی ایتالیایی که در ترکیه مشغول مذاکره با استقلال است پیشنهادی هم از سوی تراکتورسازی دریافت کرده که از نظر مالی و شرایط دیگر بهتر از پیشنهاد آبی‌پوشان است ولی هنوز این مذاکرات در مراحل اولیه است و به نظر می‌رسد در صورتی جدی خواهد شد که اولا او با استقلال به توافق نهایی دست پیدا نکند و ثانیاً گزینه‌های دیگر تراکتور خصوصاً برانکو پاسخ منفی بدهند. در حال حاضر این پیشنهاد در حد یک حرف است و رنگ و بوی جدی به خودش نگرفته است.

عرفان بوز

سرمربی ترکیه‌ای که کارنامه چندان درخشانی هم ندارد به شدت مورد توجه زنوزی و مسئولان تراکتور قرار گرفته است و مذاکره با او پیش از 3 گزینه دیگر آغاز شده بود و گفته می‌شود طرفین به نقاط مشترک خوبی هم دست یافته‌اند. عرفان بوز در فصل گذشته سرمربی عثمانلی اسپور بود و سابقه هدایت تیم‌های بورسا اسپور و گنجلر بیر لیگی را در لیگ ترکیه در اختیار دارد، پیشنهاد دو ساله‌ای از تیم تراکتورسازی برای هدایت این تیم دریافت کرده است.