ادعای جنجالی پیشکسوت پرسپولیس/ می خواستند سپاهان را قهرمان کنند

مرتضی فنونی‌زاده در خصوص برد تیم فوتبال پرسپولیس و صعود به فینال جام حذفی اظهار داشت: با اینکه همه دست به دست هم داده بودند تا پرسپولیس از جام حذفی حذف شود و سپاهان به فینال راه برسد، اما پرسپولیس با یک بازی حساب‌ شده و سنجیده توانست به فینال صعود کند. در پنج سال اخیر چنین بازی از پرسپولیس ندیده بودم که در خانه حریف توانستند سپاهان را شکست دهند. پرسپولیس در ۱۲۰ دقیقه سوار بازی بود.

اخبار ورزشی- فنونی زاده ادامه داد: سپاهان نیمه اول به دلیل میزبانی بهتر بازی کرد، اما پرسپولیس نیمه دوم بر بازی مسلط شد و

 از ۹ نفره شدن حریف استفاده کرد و بازی را برد. از برانکو گلایه دارم که چرا ربیع خواه را زمانی که تیم نیاز مبرمی به برد داشت وارد زمین کرد و خدا خیلی ربیع‌خواه را دوست داشت تا ضربه پنالتی کیانی گل نشد تا کاسه کوزه‌ها سر او خراب شود. برانکو در مربیگری فوق‌العاده است اما در تعویض‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کند. برای کارلوس کی‌روش متاسفم که نگاه جدی به فوتبال داخلی نداشت و میان بازیکنان فرق می‌گذاشت. 

فنونی‌زاده درباره ۹ نفره شدن سپاهان، گفت: به نظرم کی‌روش استنلی مهاجم سپاهان باید نیمه اول اخراج می‌شد چون رفتارش زشت بود. شجاع خلیل زاده هم کاندیدای اخراج بود، اما داور با او مهربانانه رفتار و از اخراج او خودداری کرد. او باید به اعصاب خود مسلط باشد. شجاع لیاقت حضور در تیم ملی را دارد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سپاهان به خودش باخت، تصریح کرد: کومان بازیکن سپاهان ۲۰ دقیقه بازی کرد و در نهایت تعویض شد، چون قلعه‌نویی به اشتباه خود پی برد و او را بیرون کشید. قلعه‌نویی در انتخاب ترکیب اصلی و تعویض‌ها اشتباهاتی داشت، چون قربانی، شهباززاده و کی‌روش استنلی ۳ بازیکن سرزن در خط حمله سپاهان بودند و مدافعان پرسپولیس با استفاده از قد بلند خود توانستند این تاکتیک سپاهان را خنثی کنند. کیانی خوب بازی کرد اما نمی‌دانست بازیکن خسته نباید پشت ضربه پنالتی بایستد.

او درباره اظهارات قلعه‌نویی مبنی بر اینکه قهرمانی‌های پرسپولیس مهندسی شده است، گفت: به نظرم این ماجرا برعکس بود و همه دست به دست هم داده بودند که سپاهان قهرمان جام حذفی شود و عوامل فدراسیون فوتبال هم در این زمینه دخیل بودند و می‌خواستند سپاهان را قهرمان کنند، اما به هدفشان نرسیدند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه بازی فینال جام‌حذفی در اهواز برگزار می‌شود، گفت: احترام زیادی برای داماش گیلان قائل هستم، اما همانطور که از قبل گفتم برنده بازی سپاهان و پرسپولیس به احتمال زیاد قهرمان جام‌حذفی می‌شود. البته جام‌حذفی می‌تواند آبستن اتفاقات زیادی باشد و پرسپولیسی‌ها نباید حریف خود در فینال را دست کم بگیرند تا موفق شوند دومین جام قهرمانی را بالای سر ببرند. صددرصد پرسپولیس را قهرمان می‌دانم.