آرزوی موسوی برای تیم ملی والیبال در چین

سید محمد موسوی ملی پوش کارکشته والیبال ایران پس از برد مقتدرانه برابر چین اظهار کرد: چین همیشه جزو رقبای اصلی ما در آسیا بوده است و می‌دانستیم که حریف اصلی ما برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود. زیرا ژاپن بواسطه میزبانی در المپیک توکیو سهمیه دارد. به همین دلیل دوست داشتیم در وهله اول در این مسابقات از چین زهر چشم بگیریم زیرا ما همیشه در این چند سال توانستیم بر بام آسیا بیاستیم و نباید اجازه می دادیم چینی ها حتی تصور کنند در مسیر انتخابی المپیک می توانند ما را شکست دهند.

وی افزود: بازی اول شرایط خاص خودش را داشت زیرا ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. بازیکنان همه با آمادگی در اردو ظاهر شدند. مربیان توانستند روی تاکتیک های تیم کار کنند. تنها مشکلی که داشتیم این بود که بازیکنان چند ماه از شرایط مسابقه دور بودند. بازی های تیم ملی آخرین بار هشت ماه قبل بود. البته مربیان روی تاکتیک ها کار کردند اما به هر حال ما طی ماه های گذشته در یک مسابقه دوستانه یا رسمی کنار هم بازی نکرده بودیم. مطمئن باشید شرایط و توان تیم ما از این بیشتر است. عدم بازی های تدارکاتی به تیم ما لطمه زده است. اگر ما دوباره با همین ایتالیا بازی کنیم حتی می توانیم آن ها را سه بر صفر شکست دهیم.

موسوی خاطرنشان کرد: شرایط جوی جنوب چین هم متفاوت است و قدری آب و هوا شرجی است. رطوبت خیلی بالایی در سالن هست. توپ ها همیشه خیس است و این شرایط را برای دریافت و پاس سخت می کند. این شرایط برای همه تیم ها است ولی چون ما در تهران با آب و هوای متفاوت و خشک تمرین کردیم قدری طول کشید تا به این آب و هوا عادت کنیم.

ملی پوش ایران افزود: اگر این روند را حفظ کنیم و در دو هفته اول خوب نتیجه بگیریم، دیگر پرونده صعود به دور نهایی در بازی‌های تهران بسته می‌شود و در ادامه باید تمرکز خود را بگذاریم برای دور نهایی بازی ها در آمریکا.

مدافع سرشناس والیبال ایران با اشاره به حضور بازیکنان جوان نیز گفت: ما شاکله تیمی بسیار جوانی داریم. بازیکنانی که روی نیمکت هستند در رنج 20 سال هستند. آن ها می توانند تجربه خوبی بدست بیاورند تا جایگزین خوبی برای بازیکنان بزرگی که الان نیستند باشند و جایگاه والیبال را از این بالاتر ببرند. من به عنوان یکی از بازیکنان با تجربه تر وظیفه دارم اگر اطلاعات و دانشی در مورد شرایط مسابقات دارم به سایر بازیکنان منتقل کنم. همیشه تیم والیبال ایران جو دوستانه ای داشته است. وقتی هم برد می آید شرایط و جو مثبت تر می شود. من خیلی خوشحالم کنار این تیم و بازیکنان هستم زیرا شرایط خیلی خوبی دارد. تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه در این تیم هستند. الان جوانان آمده اند تا پیشرفت کنند و به تیم کمک می کنند. شخصا به این تیم خوشبین هستیم تا به نتایج دلخواه برسیم.

موسوی در ادامه با قدردانی از حمایت هواداران والیبال یادآور شد: ممنونم از تماشاگران و مردم ایران که همیشه ما را حمایت می کنند. یادم هست حتی در دور ترین نقطه ها مثل کوبا هم تماشاگر ایرانی داشتیم. در هر سالنی می رویم مردم ایران برای حمایت از ما هستند. یکی از تماشاگران دیروز می گفت 800 کیلومتر آمده است تا از ما حمایت کند. همیشه در ذهنمان هست برای تماشاگران در سالن و مردمی که از تلویزیون بازی را می بینند، بیشتر و سخت تر تلاش کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. آلمان تیمی است که همیشه روی سیستم خوب بازی می‌کند. بازیکن بزرگی مثل گروزر در کنار این تیم نیست اما در لیگ ملت‌ها سطح تیم ها همیشه نزدیک است. نمی شود یک تیمی ضعیف ضاهر شود. قطعا هر تیمی با تمرکز صد در صد و شرایط آماده وارد زمین شود پیروز می شود. شرایط و اتمسفر خوبی در تیم حاکم است. امیدوارم با این نتایج خوب بتوانیم با روحیه بالا با آلمان رو برو شویم. قطعا آلمان برای برد به میدان می آید اما می خواهیم با سه برد جیانگمن چین را ترک کنیم.