نوری: استقلال ابتدا باید داخلش را پاک‌سازی کند

محمد نوری مدافع متعصب سال‌های نه‌چندان دور باشگاه درخصوص اوضاع و شرایط کنونی باشگاه استقلال گفت: «من اعتقاد دارم نام استقلال از هرکسی بالاتر است و کسانی که به استقلال علاقه دارند و کسانی که این تیم را دوست دارند، باید کاری کنند که استقلال در این شرایط کنونی به حاشیه نرود. یعنی به‌طوری‌که هرکسی مسئولیت این تیم را بر عهده بگیرد پیشکسوتان این تیم باید صرفاً از او حمایت کنند. باور کنید نه به دنبال پست و مقامی هستم و نه دنبال نشستن پشت میز هستم و منظورم از بیان این حرف‌ها تنها به این خاطر است که فقط دوست دارم استقلال نتیجه بگیرد.»

اخبار ورزشی- نوری با اعلام جایگاه بالای تماشاگران در ارکان باشگاه تأکید کرد: «به نظر من هواداران نقش بالایی در این تیم دارند و هرکسی هم به‌جایی می‌رسد به خاطر تشویق‌ها و حمایت‌های هواداران است. من در کل فکر می‌کنم یک سری از افراد که نمی‌توانم اسم ببرم وقتش است که به خاطر همین طرفداران که آن‌ها را به اینجا رسانده‌اند از این تیم خداحافظی کنند.»

وی در ادامه افزود: «من عاشق استقلالم و تنها به خاطر علاقه به استقلال دوست دارم این تیم از آن مسائلی که برایش پیش‌آمده است بیرون بیاید. من احساس می‌کنم تعدادی از پیشکسوتان باشگاه که مورد احترام زیاد من هم قرار دارند و حتی با تعدادی از آن‌ها هم‌بازی هم بودیم و ارادت قلبی به همه آن‌ها دارم، بعضاً نسنجیده صحبت می‌کنند و نسبت به این تیم و فرهاد مجیدی موضع می‌گیرند. فرهاد مجیدی هم از نظر اخلاقی و هم از نظر کیفیت فنی در جایگاه قابل قبولی بوده است، ضمن آنکه محبوبیت زیادی در بین هواداران دارد و علاوه بر همه این موارد همه می‌دانیم که بالاترین درجات مربی‌گری اروپا را در اختیار دارد و برای به دست آوردن آن زحمت‌کشیده است. وظیفه ما به‌عنوان پیشکسوت استقلال این است که او را حمایت کنیم. شما فکر می‌کنید امیر قلعه نویی چرا به اینجا رسیده است. آیا نه به خاطر حمایت‌های ناصر خان بوده است. پس ما هم باید به خاطر اینکه یک سرمربی جوان دیگر بتواند از این باشگاه به فوتبال ایران معرفی شود از او حمایت کنیم نه اینکه مدام از رفتن او دم بزنیم.»

وی در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی است که مجیدی به سرنوشت منصوریان در استقلال دچار نشود خاطرنشان کرد: «ببینید منصوریان صرفاً به خاطر حاشیه‌هایی که خودش ایجاد کرد مانع از نتیجه‌گیری شد و الا علی بسیار بچه باشخصیتی و بسیار خوبی است و از کسانی است که عاشق استقلال است اما من فکر می‌کنم تنها به علت اینکه نتوانست حاشیه‌های استقلال را به‌درستی کنترل کند مجبور به ترک استقلال شد. من خودم زمانی با علی منصوریان همبازی بودم و از شخصیت او و اشراف وی به مسائل فنی کاملاً آگاه هستم.

نوری با اشاره به اینکه باید از مجیدی حمایت صورت بگیرد تأکید کرد: «فرهاد هم مثل علی منصوریان عاشق استقلال است. من اگر قرار باشد به گزینه ایرانی رأی بدهم بدون هیچ شک و درنگی فرهاد مجیدی را انتخاب می‌کنم. البته به شرطی که او نیمکت قوی داشته باشد تا بتواند علاوه بر اینکه در کنترل حاشیه‌ها به او کمک کند، از منظر فنی هم به او مشورت بدهد تا خدای‌نکرده بلای منصوریان بر سر او نیاید.»

وی با اشاره به مصاحبه چند روز گذشته مجیدی گفت: «فرهاد چند وقت پیش مصاحبه کرد و از بعضی از پیشکسوتان استقلال گله‌مند بود. من حرف‌های او را تائید می‌کنم و به او حق می‌دهم، دوستان عزیز و پیشکسوتان استقلال واقعاً اگر فرهاد را دوست دارید باید از او حمایت کنید. کسانی هم که ادعا می‌کند که به خاطر علاقه به فرهاد دوست ندارند که او الآن هدایت تیم را بر عهده بگیرد، بدانند که دوست داشتن او در گرو حمایت می‌تواند معنی داشته باشد. شما او را حمایت کنید بقیه کار دیگر برمی‌گردد به لیاقت خود فرهاد که بتواند دیسیپلین خود را در استقلال پیاده کند و استقلال را سکوی پرتاب خود قرار دهد.»

محمد نوری بازیکن با تعصب دهه هفتاد استقلال همچنین تصریح کرد: «اگر در بازی با صنعت نفت دیدید که فرهاد از کوره در رفت من معتقدم که به این خاطر بوده است که او از مشاورهای خوبی در نیمکت بهره نمی‌برد، این را هم در نظر بگیرید که آن اشتباه داور یک اشتباه معمولی نبود. ممکن بود هر مربی با هر درجه تجربه‌ای نسبت به آن صحنه و اشتباه محرز داروی به همین نحو معترض شود. حالا که فرهاد آمده است ما نباید دائم او را بکوبیم و زیر سؤال ببریم.»

من از همه پیشکسوتان به‌عنوان یک برادر کوچک‌ترشان درخواست می‌کنم بیایید به خاطر استقلال و این‌که استقلال دوباره به‌روزهای اوجش برگردد و همچنین به خاطر اینکه دیگر حاشیه ای وجود نداشته باشد و از همه مهم تر به خاطر اینکه دشمنان استقلال بل نگیرند از فرهاد حمایت بکنیم.»