ترکی:حق را به مدیرعامل داماش می دهم

محسن ترکی در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر در خصوص شرایط به وجود آمده در مسابقه فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلانیان گفت: این بازی به نحوی پیش رفته که اختیار را از دست داور خارج کرده است. اگر ذره‌ای احترام برای تیم داماش گیلانیان قائل بودند شاید این اتفاقات نمی‌افتاد. اینها مسائلی است که باید در شب قبل از مسابقه مشخص شود. باید جایگاه تماشاچیان و تعداد آنها مشخص شود. 20 نفر از تهران و از فدراسیون فوتبال به اهواز رفتند که فقط سینی مدال‌ها را در دست بگیرند.من اینها را به خاطر سوء مدیریت می‌دانم. فکر می‌کنم آقایان می‌خواستند جشنی را برگزار کنند و گفتند به پیک نیک می‌رفتیم.

ترکی در ادامه گفت: من حق را به مدیرعامل باشگاه داماش گیلانیان می‌دهم که بگوید بازی نمی‌کنیم. ما کوچکترین احترامی برای تیم داماش گیلانیان قائل نبودیم و این خیلی بد است. مهمترین مسئله در این شرایط حفظ سلامت بازیکنان و حتی تماشاگران است. 90 درصد داوری مدیریت کردن است و مدیریت کردن مسابقه فقط منتهی به مسائل و اتفاقات داخل زمین نمی‌شود.

داور بین‌المللی اسبق فوتبال ایران در ادامه گفت: داور می‌تواند در چنین شرایطی اگر تنشی می‌بیند بازی را تعلیق یا حتی تعطیل کند. من می‌دیدم که در کنار زمین افراد غیرمفعول به داوران‌مان می‌گفتند چه کار کنند و چه کار نکنند. تیم‌ها دوبار برای گرم کردن وارد زمین شدند و داوران هم برای گرم کردن به زمین آمدند و دو بار به رختکن رفتند که با این شرایط اگر داور دو بار به رختکن برود دیگر بازی نباید برگزار شود.

وی در ادامه گفت:‌ما حتی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم در یک بازی بارندگی شدید شد و نزدیک بود که بازی لغو شود که این مسئله به مقررات مسابقه مربوط می‌شود.

ترکی در ادامه گفت: این بازی شرایطی نداشت که داوران بتوانند در مورد آن تصمیم بگیرند و من فکر نمی‌کنم با توجه به اینکه آنها برای بار دوم بیرون رفتند، بازی برگزار شود. اینها همه به خاطر این است که ما قانون داریم اما آن را اجرا نمی‌کنیم.وقتی سیاسیون در فوتبال دخالت می‌کنند نتیجه‌اش همین می‌شود. وقتی کمیته انضباطی در مورد تماشاگران تصمیم می‌گیرد اما نماینده مجلسی که هزار و یک کار دارد به خاطر انتخابات مجلس می‌آید و عرض اندام می‌کند، نتیجه‌اش جز این نیست.

داور اسبق فوتبال ایران تصریح کرد: قوانین فیفا برای جذب هواداران است، ما هر کاری می‌کنیم برای بیننده است و این اتفاقات به سوء‌مدیریت فدراسیون برمی‌گردد. اگر هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را روی هم بگذاریم 10 درصد از آن فوتبال خارج نمی‌شود. ما در هیأت رئیسه فدراسیون تنها دو فوتبالی داریم. یعنی آقایان اصفهانیان و ممبینی که چون سیاسی نیستند به کار گرفته نمی‌شوند. امیدوارم این مشکلات در آینده حل شود.